img
İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Fakülte Tercih Nedenleri ve Bu Nedenleri Etkileyen Faktörler (Hakkâri Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örneği)   
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi İslam MUSAYEV
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Lamiya Mustafayeva
Özet
İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Fakülte Tercih Nedenleri ve Bu Nedenleri Etkileyen Faktörler (Hakkâri Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örneği) isimli bu çalışmada, Hakkâri Üniversitesi İlahiyat Fakültesinde öğrenim görmekte olan öğrencilerin fakülte tercih nedenlerinin neler olduğu sorusuna farklı değişkenler açısından cevap aranmaya çalışılmıştır. Çalışmada temel problem olarak “öğrencilerin ilahiyat fakültesini tercih etme nedenlerinin neler olduğu” sorusuna cevap aramaktır. Araştırma, var olan durumun olduğu gibi tespitini yapmak ve yorumlamak için Tarama (Survey) modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak anket tekniği kullanılmıştır. Oluşturulan anket Hakkâri Üniversitesi Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kuruluna sunulmuş, 2021/23 sayılı oturum ve 1 No lu kurul kararıyla etik açıdan uygun bulunduğuna karar verilmiştir. Araştırma çerçevesinde gerçekleştirilmiş anket sonucu ortaya çıkan veriler SPSS programıyla analizlere tabi tutulmuştur. Her bir sorudan elde edilen verilerin yüzdelikleri hesaplanmış ve veriler değerlendirilmiştir. Araştırmamız salt ölçülebilir bilgilere dayalı olduğundan hem derinlikten hem de ayrıntılı yorum yapmaktan yoksun kalmasın diye nitel araştırma yöntemiyle desteklenmiş olup, görüşme yöntemi ile gerekli bilgilere ulaşarak araştırmanın zenginleştirilmesine çalışılmıştır. Araştırmamız 2020-2021 güz dönemi Hakkâri Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğrencilerine uygulanan anketlerden elde edilen verilerle sınırlandırılmıştır. Ortaya çıkan bulgular ışığında, öğrencilerin çoğunluğunun Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgesinden olduğu, göreceli olarak eğitim ve gelir durumlarının düşük olan ailelerden geldiği, tercih etme nedenleri arasında dini konularda bilgi sahibi olmak, mezuniyet sonrası Diyanet İşleri Başkanlığı bünyesi dışında alana yönelik (öğretmen ve akademisyen olarak) diğer kurumlarda çalışma isteklerinin olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Turkish Studies-Comparative Religious Studies
Dergi ISSN 2667-5544
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 09-2022
Cilt No 17
Sayı 3
Sayfalar 277 / 289
Doi Numarası 10.7827/TurkishStudies.58003
Makale Linki http://dx.doi.org/10.7827/turkishstudies.58003