img
img
Kaynaştırmaya İlişkin Sunulan Yeterlik Eğitiminin Öğretmen Adaylarının Kaynaştırmaya Yönelik Yeterliklerine ve Tutumlarına Olan Etkisi: İyi Bir Kaynaştırma İyi Bir Uygulayıcı İster Projesi   
Yazarlar (6)
Doç. Dr. Zehra Esra KETENOĞLU KAYABAŞI Doç. Dr. Zehra Esra KETENOĞLU KAYABAŞI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Arş. Gör. Ali KURT Arş. Gör. Ali KURT
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Arş. Gör. Eylül AKAR Arş. Gör. Eylül AKAR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Arş. Gör. Melike KURTULUŞ UZLU Arş. Gör. Melike KURTULUŞ UZLU
Türkiye
Öğr. Gör. Alparslan ÜNSAL Öğr. Gör. Alparslan ÜNSAL
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Melike Özdemir
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmanın amacı ileride kaynaştırma ortamında çalışması muhtemel olan öğretmen adaylarının kaynaştırmaya ilişkin yeterliğinin artırılmasını sağlamak amacıyla gerçekleştirilen TÜBİTAK destekli bir proje (No: 1129B372200966) kapsamında verilen 30 saatlik bir yeterlik eğitiminin öğretmen adaylarının kaynaştırmaya yönelik yeterliklerine ve tutumlarına olan etkisini incelemektedir. Araştırmada deneysel modellerden birisi olan tek grup ön test-son test desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye’nin farklı üniversitelerinde dördüncü sınıfta öğrenim görmekte olan 39 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmanın verileri araştırmacıların uzman görüşleriyle oluşturmuş olduğu “Demografik Bilgi Formu”, Sharma, Loreman ve Forlin’in (2011) geliştirip Bayar’ın (2015) Türkçe’ye uyarlama çalışmasını yaptığı “Kaynaştırma Uygulamalarında Öğretmen Yeterliği Ölçeği” ve Ergin (2019) tarafından geliştirilen “Kaynaştırma Tutumları Ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizi için Bağımlı Gruplar t-Testi ve betimleyici istatistiklerden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarına verilen yeterlik eğitiminin öğretmen adaylarının kaynaştırmaya ilişkin yeterliklerini ve kaynaştırmaya ilişkin olumlu tutumlarını artırmada etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca sunulan eğitimin öğretmen adaylarının olumsuz tutumlarını da azalttığı belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Özet Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Ulusal Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Ulusal Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı 33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi
Kongre Tarihi 25-10-2023 / 27-10-2023
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir Trabzon
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş