| Yazarlar (1) |
Prof. Dr. Erol YILDIR
Türkiye |
| Özet |
| Bu bildiride İstanbul, Ankara ve İzmir gibi büyük kentler dışında kurulan üniversitelerde Güzel Sanatlar Eğitimi’nin ilk kez,“Taşra” dediğimiz daha küçük kent ve kasabalarda yapılmasına bir örnek teşkil eden Malatya İnönü Üniversitesi örneğine değinilecektir. 1987-1988 eğitim yılında Malatya’da İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesinde açılan Resim-iş Bölümünün kuruluş aşamaları anlatılacaktır. Sanat eğitiminin bölgeye ve çevreye etkileri ve süreçleri açıklanacaktır. Bireysel olarak gözlemlenen yapılanma ve uygulama çalışmaları sonuçlarla birlikte değerlendirilecektir. Türkiye’de 1987 yılına kadar sadece İstanbul, Ankara, İzmir, Samsun ve Bursa’da yükseköğretim alanında sanat eğitimi verilmiştir. Bu büyük şehirler dışında taşra diyebileceğimiz bölgelerde sanat eğitimine ilk kez başlanan kentlerin başında Malatya gelmektedir.Günümüzde yükseköğretim kurumlarının hızla yaygınlaşması sonucunda Sanat Eğitimi veren bölümlerde de büyük bir artış olmuştur. Sanat eğitiminin yapılabilmesi sanatsal faaliyetlerin sıkça yapıldığı, her türlü kaynağa rahatlıkla ulaşılan, tarihsel ve kültürel bir çevreyi zorunlu kılan görüşlerin aksine “Taşra” da kurulan bu bölümler sosyolojik ve kültürel açıdan da büyük gelişmelere sebep olmuştur. Tüm bu gelişmelerin yaşandığı Malatya kentindeki Sanat Eğitiminin başlama süreçleri konumuzun özetini oluşturmaktadır. |
| Anahtar Kelimeler |
| Bildiri Türü | Tebliğ/Bildiri |
| Bildiri Alt Türü | Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum) |
| Bildiri Niteliği | Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum |
| Bildiri Dili | Türkçe |
| Kongre Adı | 4. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi / Yalova)(UBAK) |
| Kongre Tarihi | 14-02-2019 / 17-02-2019 |
| Basıldığı Ülke | Türkiye |
| Basıldığı Şehir | Yalova |