img
The Evaluation of Siyez Wheat as a Touristic Product within the Scope of Destination Marketing: The case of Kastamonu – Turkey   
Yazarlar
Gözde Özdemir
Türkiye
Doç. Dr. Nagihan ÇAKMAKOĞLU ARICI Doç. Dr. Nagihan ÇAKMAKOĞLU ARICI
Türkiye
Özet
Turistik ürünler, turist ihtiyaçlarını karşılamakta ve turist ile destinasyonlar arasında etkileşim sağlamakta
önemli bir rol oynamaktadırlar. Bu ürünlerin somut veya somut olmayan doğal, kültürel ve sosyal unsurların
bir karışımı olma özellikleri insanları cezbetmektedir. Konu yöresel yiyecekler ve yerel girişimciler olduğunda,
bu etkileşim hem turistler hem de destinasyonda faaliyet gösteren işletmeler açısından daha da önemli hale
gelmektedir. Bu çalışmada, siyez buğdayı turistik bir ürün olarak ele alınmış ve turistik bir ürün olarak siyez
buğdayının Kastamonu (Türkiye)’nun destinasyon pazarlamasındaki yerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Siyez buğdayı, şimdiye kadar tarihi önemi ve çoğunlukla besinsel yapısı hakkında pek çok farklı çalışmaya
konu olurken, turistik ürün ve destinasyon pazarlaması karmasının bir parçası olarak bilindiği kadarıyla hiç ele
alınmamıştır. Bu boşluğu doldurmak amacıyla, Nosi ve Zanni (2004) tarafından geliştirilen Tipik Yiyecek
Ürünleri (TPF) modeli uyarlanmış ve yorumsama (hermenötik) yaklaşımı yoluyla farklı açılardan
değerlendirmeler yapılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, siyez buğdayının iç pazarda bir üne sahip olduğu
ancak bu ününe turistik bir ürün olarak ve istenilen oranda sahip olmadığı anlaşılmıştır. Ayrıca, ürün
konusundaki eğitim bakımından siyezin alması gereken daha çok yol olduğu ortaya çıkmıştır. Bu çalışmanın
önemi, elde edilen teorik bilginin pratikte de kullanılabilir olması ve siyez üretcilerine, yerel halka, karar
vericilere ve yabancı turistler de dâhil olmak üzere tüm tüketicilere rehber bilgiler sunmasıdır.
Anahtar Kelimeler: Turizm, Siyez buğdayı, Destinasyon pazarlaması, Kastamonu, Turistik ürün
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Turkish Studies-Social Sciences
Dergi ISSN 2667-5617
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2021
Cilt No 16
Sayı 2
Sayfalar 503 / 522
Doi Numarası 10.47356/TurkishStudies.49326
Makale Linki https://turkishstudies.net/social?mod=tammetin&makaleadi=&makaleurl=c59e26d7-1a62-4f1f-bb54-b11fdc29afbd.pdf&key=49326