img
Öğretmen Adaylarının Kariyer Uyumluluklarının Cinsiyet ve Algılanan Kontrol Açısından İncelenmesi     
Yazarlar
Ali Eryılmaz
Yıldız Teknik Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Ahmet KARA Doç. Dr. Ahmet KARA
Kilis 7 Aralık Üniversitesi, Türkiye
Özet
Kariyer çalışmalarında, ele alınan önemli kavramlardan birisi de kariyer uyumluluğudur.Öğretmen adaylarının kariyer uyumluluklarını etkileyen pek çok bireysel ve çevresel faktörvardır. Bu faktörlerden birisi de algılanan kontrol olabilir. Bu çalışmada, farklı bölümlerdeöğrenimine devam eden öğretmen adaylarının kariyer uyumluluklarının cinsiyet ve algılanan kontrolaçısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma, ilişkisel tarama desende tasarlanmıştır. Çalışmanınbağımlı değişkeni, kariyer uyumluluğu, bağımsız değişkeni ise algılanan kontroldür. Çalışma, 20-34yaşları arasında yer alan 239 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Çalışmada veriler, Kariyer UyumluluğuÖlçeği ve Alan Genel Algılanan Kontrol Ölçeği ile toplanmıştır. Çalışmada algılanan kontrolününkariyer uyumluluğunu ne düzeyde açıkladığını belirlenmesi, basit regresyon analizi tekniğiyle ele alınmıştır.Ayrıca kariyer uyumluluğunun cinsiyete göre anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığı bağımsızgruplar için t-testi tekniğiyle incelenmiştir. Analiz sonuçlarına göre algılanan kontrolünün, kariyeruyumluluk boyutlarından en çok kariyer planı sonra ise kariyer keşfi boyutunu anlamlı bir şekilde açıkladığısonucuna varılmıştır. Ayrıca kadın öğretmen adaylarının erkek öğretmen adaylarına oranla yüksekdüzeyde kariyer uyumluluğuna sahip oldukları bulunmuştur. Bulgular literatür ışığında tartışılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı İş Güç, Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi
Dergi ISSN 2148-9874
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2018
Cilt No 20
Sayı 1
Sayfalar 43 / 52
Doi Numarası 10.4026/isguc.422381
Makale Linki http://dergipark.gov.tr/doi/10.4026/isguc.422381