Yazarlar |
Ali Eryılmaz
Yıldız Teknik Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Ahmet KARA
Kilis 7 Aralık Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Kariyer çalışmalarında, ele alınan önemli kavramlardan birisi de kariyer uyumluluğudur.Öğretmen adaylarının kariyer uyumluluklarını etkileyen pek çok bireysel ve çevresel faktörvardır. Bu faktörlerden birisi de algılanan kontrol olabilir. Bu çalışmada, farklı bölümlerdeöğrenimine devam eden öğretmen adaylarının kariyer uyumluluklarının cinsiyet ve algılanan kontrolaçısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma, ilişkisel tarama desende tasarlanmıştır. Çalışmanınbağımlı değişkeni, kariyer uyumluluğu, bağımsız değişkeni ise algılanan kontroldür. Çalışma, 20-34yaşları arasında yer alan 239 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Çalışmada veriler, Kariyer UyumluluğuÖlçeği ve Alan Genel Algılanan Kontrol Ölçeği ile toplanmıştır. Çalışmada algılanan kontrolününkariyer uyumluluğunu ne düzeyde açıkladığını belirlenmesi, basit regresyon analizi tekniğiyle ele alınmıştır.Ayrıca kariyer uyumluluğunun cinsiyete göre anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığı bağımsızgruplar için t-testi tekniğiyle incelenmiştir. Analiz sonuçlarına göre algılanan kontrolünün, kariyeruyumluluk boyutlarından en çok kariyer planı sonra ise kariyer keşfi boyutunu anlamlı bir şekilde açıkladığısonucuna varılmıştır. Ayrıca kadın öğretmen adaylarının erkek öğretmen adaylarına oranla yüksekdüzeyde kariyer uyumluluğuna sahip oldukları bulunmuştur. Bulgular literatür ışığında tartışılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | İş Güç, Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi |
Dergi ISSN | 2148-9874 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2018 |
Cilt No | 20 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 43 / 52 |
Doi Numarası | 10.4026/isguc.422381 |
Makale Linki | http://dergipark.gov.tr/doi/10.4026/isguc.422381 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 2 |
Google Scholar | 11 |