Yazarlar |
Ayşe Aypay
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Ahmet KARA
Kilis 7 Aralık Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı, pozitif psikoterapi denge modeli bağlamında DengeliYaşam ve Dengeli Yaşam Temel Becerileri Ölçeklerini geliştirmek ve aralarındakiilişkiyi yapısal bir modelle test etmektir. Çalışma grubunu Eskişehir’de bir kamuüniversitesinde öğrenim gören 190 kadın (% 75.7), 61 erkek (%24.3) olmak üzere251 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Ölçeklerin yapı geçerliği için Açımlayıcıve Doğrulayıcı Faktör Analizleri yapılmış ve ölçüt geçerliklerini belirlemekamacıyla Yaşama Bağlılık Ölçeği kullanılmıştır. Faktör analizleri Dengeli YaşamÖlçeğinin denge modeliyle uyumlu olarak dört boyutlu (beden, başarı, ilişki vemaneviyat) ve Dengeli Yaşam Temel Becerileri Ölçeğinin de tek boyutluolduğunu göstermiştir. Dengeli Yaşam ve Dengeli Yaşam Temel BecerileriÖlçekleri arasında kurulan yapısal model iki ölçeğin birbiri ile yüksek düzeydeilişkili olduğunu göstermiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Sakarya University Journal of Education |
Dergi ISSN | 2146-7455 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2018 |
Cilt No | 8 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 63 / 79 |
Doi Numarası | 10.19126/suje.408531 |
Makale Linki | http://dergipark.gov.tr/doi/10.19126/suje.408531 |