img
Kara Cuma Etiketlerinin Tweet İstatistikleri ve Duygu Analizi ile Sıralanması      
Yazarlar
Günay Kılıç
Pamukkale Üniversitesi, Türkiye
Öğr. Gör. Dr. İbrahim BUDAK Öğr. Gör. Dr. İbrahim BUDAK
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Bedia Sündüs Kılıç
Özet
Sosyal medya, insanların faaliyetlerini, fikirlerini ve duygularını başkalarıyla paylaşmak için çok popüler bir iletişim aracıdır. Twitter, bu sosyal medya platformlarının en popülerlerinden birisidir. Twitter’da alışverişin yoğun olduğu Anneler günü, Sevgililer günü, Kara Cuma haftası gibi özel zamanlarda alışveriş kampanyaları hakkında birçok tweet oluşturulmaktadır. Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de firmalar, bu özel alışveriş zamanlarında sosyal medyada oluşturdukları etiketler ile müşterilerin dikkatini çekmeye çalışmaktadırlar. Bu çalışmada, birbirine alternatif Kara Cuma etiketleri ele alınmıştır. 2018 yılında Kara Cuma haftasından öncesi Kara Cuma haftası ve sonraki hafta olmak üzere 3 haftalık dönemde bu alternatif etiketleri içeren tweetler değerlendirilmiştir. Tweetlerin içerdiği duygular, duygu analizi ile belirlenmiştir. Etiketleri sıralamak için toplam tweet sayısı, retweet sayısı, beğeni sayısı ve kullanıcı bilgileri kullanılmıştır. Etiketler sayısal veriler, tweet değerleri, tweetlerin duygu değerleri olmak üzere üç farklı boyutta sıralanmıştır. Bu sıralama ile markaların etiket tercihine bir rehber olunması amaçlanmıştır. ANAHTAR KELİMELER Duygu Analizi, Kara Cuma, Sosyal Medya, Twitter, Etiket
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi
Dergi ISSN 1302-4191
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2020
Sayfalar 131 / 140
Doi Numarası 10.29249/selcuksbmyd.638064
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 5
Google Scholar 17
Kara Cuma Etiketlerinin Tweet İstatistikleri ve Duygu Analizi ile Sıralanması

Paylaş