Yazarlar |
Günay Kılıç
Pamukkale Üniversitesi, Türkiye |
Öğr. Gör. Dr. İbrahim BUDAK
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Bedia Sündüs Kılıç
|
Özet |
Sosyal medya, insanların faaliyetlerini, fikirlerini ve duygularını başkalarıyla paylaşmak için çok popüler bir iletişim aracıdır. Twitter, bu sosyal medya platformlarının en popülerlerinden birisidir. Twitter’da alışverişin yoğun olduğu Anneler günü, Sevgililer günü, Kara Cuma haftası gibi özel zamanlarda alışveriş kampanyaları hakkında birçok tweet oluşturulmaktadır. Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de firmalar, bu özel alışveriş zamanlarında sosyal medyada oluşturdukları etiketler ile müşterilerin dikkatini çekmeye çalışmaktadırlar. Bu çalışmada, birbirine alternatif Kara Cuma etiketleri ele alınmıştır. 2018 yılında Kara Cuma haftasından öncesi Kara Cuma haftası ve sonraki hafta olmak üzere 3 haftalık dönemde bu alternatif etiketleri içeren tweetler değerlendirilmiştir. Tweetlerin içerdiği duygular, duygu analizi ile belirlenmiştir. Etiketleri sıralamak için toplam tweet sayısı, retweet sayısı, beğeni sayısı ve kullanıcı bilgileri kullanılmıştır. Etiketler sayısal veriler, tweet değerleri, tweetlerin duygu değerleri olmak üzere üç farklı boyutta sıralanmıştır. Bu sıralama ile markaların etiket tercihine bir rehber olunması amaçlanmıştır. ANAHTAR KELİMELER Duygu Analizi, Kara Cuma, Sosyal Medya, Twitter, Etiket |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi |
Dergi ISSN | 1302-4191 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2020 |
Sayfalar | 131 / 140 |
Doi Numarası | 10.29249/selcuksbmyd.638064 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 5 |
Google Scholar | 16 |