Yazarlar |
Prof. Dr. Şerif DEMİR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Osmanlı Devletinin başarılı bir eğitim sistemi vardı. Bu sistem zaman içinde dönemin şartlarını karşılayamadığı için kalitesini koruyamadı. Devlet adamları dönemin siyasal dengeleri de düşünülerek, klasik yapıda oluşturulan eğitim sistemine müdahale etmediler. Siyasal alanda yapılan reformlara uygun batılı tarzda yeni okullar için hazırlıklar başladı. II. Mahmut ve Tanzimat döneminde yapılan yenilikler 1869 Maarif Nizamname- si´yle yeni bir boyut kazandı. Planlı ve programlı yeni sistemde Devlet, gücü ve en büyük sorumluluğu devlet kendi elinde toplamaya başladı. I. Meşrutiyet ve II. Meşrutiyet dönemlerinde de eğitime verilen önem bir yandan yeni bir neslin yetişmesini sağlarken bir yandan da Cumhuriyet dönemi reformlarının ön hazırlığını oluşturdu. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Tarihin Peşinde Uluslararası Tarihve Sosyal Araştırmalar Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | Tarih |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2015 |
Sayı | 13 |
Sayfalar | 435 / 447 |