img
Aşçılık Eğitiminde Güncel Gelişmeler: Ustalık Telafi Programı      
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Serkan ÇALIŞKAN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı Millî Eğitim Bakanlığı tarafından Eylül 2021’de uygulamaya konulan aşçılık ustalık telafi programının incelenerek programın iyileştirilmesine yönelik öneriler geliştirmektir. Bu kapsamda nitel araştırma yönteminden yararlanılmıştır. Ustalık telafi programına katılanların oluşturduğu evrenden amaçlı örneklem yöntemi ile oluşturulan çalışma grubu eğitim programının paydaşlarıdır. Bu amaçla altı öğrenci beş işletmeci ve yedi eğitimciden oluşan grup ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Katılımcılardan görüşme tekniği ile elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Elde edilen veriler neticesinde aşçılık ustalık telafi programına ilişkin eğitsel, finansal, belgelendirme, yönetsel ve mevzuata ilişkin olmak üzere beş tema oluşturulmuştur. Program paydaşlar tarafından ilgi görmekle birlikte olumsuz yönlerinin düzenlenerek devam edilmesi çalışmanın genel sonucudur.
Anahtar Kelimeler
aşçılık,ustalık belgesi,telafi eğitimi,işbaşı eğitimi
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi
Dergi ISSN 1304-7590
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 08-2023
Cilt No 20
Sayı 2
Sayfalar 329 / 349
Doi Numarası 10.24010/soid.1327394
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/soid/issue/79620/1327394
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Aşçılık Eğitiminde Güncel Gelişmeler: Ustalık Telafi Programı

Paylaş