img
img
Marka Konumlandırmada Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Etkisi: İstanbul İlindeki Zincir Restoran İşletmelerinde Bir Araştırma   
Yazarlar (1)
Dr. Öğr. Üyesi Elif Zeynep ÖZER Dr. Öğr. Üyesi Elif Zeynep ÖZER
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Değişen rekabet anlayışı ve tüketici talepleri ile birlikte işletmelerin sosyal sorumluluk çalışmalarıartmaktadır. Günümüz tüketicileri özellikle çevreye ve toplumsal sorunlara karşıduyarlı olan sosyal sorumluluk bilincindeki işletmeleri tercih etmektedirler. Değişen talepdoğrultusunda işletmelerin çoğu toplum, çevre ve tüketici çıkarlarını gözeterek faaliyetlerinedevam etmektedirler. Bu bağlamda işletmelerin sosyal sorumluluk kampanyalarındayer almaları tüketicilerin gözünde olumlu bir imaj çizmektedir. Eko turizm, sürdürülebilirturizm gibi çevreye duyarlı turizm çeşitlerinin artması turizm sektöründe de çevreye duyarlıtüketici anlayışının yerleştiğini göstermektedir. Değişen tüketici bilinci bağlamındaçeşitli sosyal sorumluluk faaliyetlerinde bulunmakta olan zincir işletmelerden biri de yiyecekiçecek işletmeleridir. Araştırmanın temel amacı, İstanbul’da faaliyet gösteren zincirrestoran markalarının konumlandırmada sosyal sorumluluk kampanyalarının etkisini inceleyerekilgili alandaki bilgi birikimine katkı sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda yazın taramasıyapılarak marka konumlandırma ve sosyal sorumluluk kampanyaları hakkında bilgitoplanmıştır. Araştırma için gereksinim duyulan veriler İstanbul ilindeki zincir restoranlarıtercih eden yerli tüketiciler üzerinde ankete dayalı bir alan araştırması yapılarak derlenmiştir.Araştırmada İstanbul ilindeki tüketicilerin sosyal sorumluluk bilincine sahip olupolmadıkları, sosyal sorumluluk kampanyası düzenleyen zincir yiyecek içecek işletmelerinitercih edip etmedikleri ve bu markaları zihinlerinde nasıl canlandırdıkları tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi
Dergi ISSN 2548-0588
Dergi Tarandığı Indeksler IC:Index Chemicus
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2016
Cilt No 1
Sayı 1
Sayfalar 47 / 66
Makale Linki https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1673231
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 14

Paylaş