img
İlköğretim üçüncü sınıf öğrencilerinin okuma düzeylerinin geliştirilmesine akıcı okuma stratejilerini kullanmanın etkisi    
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Şafak KAMAN Dr. Öğr. Üyesi Şafak KAMAN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Ayfer Şahin
Türkiye
Özet
Bu çalışmada, İlköğretim 3. sınıf öğrencilerinin, okuma düzeylerinigeliştirmede akıcı okuma strat ejilerinden tekrarlı okumanın etkililikdüzeyinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklem grubunuKırşehir ili Kaman ilçesinde bulunan ilköğretim okulları arasından seçilmişsosyo-ekonomik düzeyleri denk olan iki 3. sınıf şubesindeki öğrencileroluşturmuştur. Bu iki şubeden biri deney diğeri kontrol grubu olarakbelirlenmiştir. Öğrencilerin okuma ile ilgili hazır bulunuşluk seviyeleri Yanlış Analizi Envanteri ile tespit edildikten sonra, deney grubuöğrencilerine tekrarlı okuma stratejisi 10 hafta boyunca, her hafta birokuma metni ile toplam 50 saat uygulanmış, kontrol grubu öğrencilerinormal eğitim öğretimlerine devam etmişlerdir. Yapılan uygulamalarsonucunda elde edilen okuma düzeyi puanları SPSS programındadeğerlendirilmiş ve tekrarlı okuma stratejisinin uygulandığı deney grubuöğrencilerinin okuma düzeylerinin kotrol grubu öğrencilerinden dahafazla geliştiği saptanmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi
Dergi ISSN 1308-9196
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2013
Sayı 11
Sayfalar 639 / 657
Makale Linki https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/168710/ilkogretim-ucuncu-sinif-ogrencilerinin-okuma-duzeylerinin-gelistirilmesine-akici-okuma-stratejilerini-kullanmanin-etkisi
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 6
Google Scholar 32

Paylaş