Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Şafak KAMAN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Ayfer Şahin
Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada, İlköğretim 3. sınıf öğrencilerinin, okuma düzeylerinigeliştirmede akıcı okuma strat ejilerinden tekrarlı okumanın etkililikdüzeyinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklem grubunuKırşehir ili Kaman ilçesinde bulunan ilköğretim okulları arasından seçilmişsosyo-ekonomik düzeyleri denk olan iki 3. sınıf şubesindeki öğrencileroluşturmuştur. Bu iki şubeden biri deney diğeri kontrol grubu olarakbelirlenmiştir. Öğrencilerin okuma ile ilgili hazır bulunuşluk seviyeleri Yanlış Analizi Envanteri ile tespit edildikten sonra, deney grubuöğrencilerine tekrarlı okuma stratejisi 10 hafta boyunca, her hafta birokuma metni ile toplam 50 saat uygulanmış, kontrol grubu öğrencilerinormal eğitim öğretimlerine devam etmişlerdir. Yapılan uygulamalarsonucunda elde edilen okuma düzeyi puanları SPSS programındadeğerlendirilmiş ve tekrarlı okuma stratejisinin uygulandığı deney grubuöğrencilerinin okuma düzeylerinin kotrol grubu öğrencilerinden dahafazla geliştiği saptanmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi |
Dergi ISSN | 1308-9196 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2013 |
Sayı | 11 |
Sayfalar | 639 / 657 |
Makale Linki | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/168710/ilkogretim-ucuncu-sinif-ogrencilerinin-okuma-duzeylerinin-gelistirilmesine-akici-okuma-stratejilerini-kullanmanin-etkisi |