Yazarlar (1) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Kapsamlı bir varlık/ontoloji kuramının varlığın bütününü konu edinmesi gerekir. Sadece duyular yoluyla bilinen varlıkları değil duyular yoluyla algılanamayan varlıkları da kuşatmalıdır. Kur’an’ın varlık/ontoloji konusuna yaklaşımı parçacı değil bütüncüldür. Kur’an varlığı yalnızca bir tek varlık düzlemiyle sınırlamaz; duyular üstü bir varlık düzlemine de göndermede bulunur, ondan söz eder ve onu doğrular. Kur’an doğal olan ile doğaüstü arasında veya beşeri dünya ile tabii dünya arasında bir ayrım yapmak yerine, her iki varlık alanını da ortaya koyduğu bütüncül ontolojide birleştirir. Kur’an ontolojiyi oldukça bütüncül bir temelde ele alır ve bu bütüncül ontolojide olgusal varlık dünyası kadar metafizik varlıklar da kendilerine yer bulurlar. Kur’an’ın varlık hiyerarşisi gözlemlenebilir dünyayı içerdiği kadar, gözlenemez olanı da; beşeri olan kadar, beşer üstünü, yani melekleri, cinleri ve şeytanları da kuşatır. Bu nedenle Kur’an’a dayalı olarak, evrenden, insanlardan söz edebildiğimiz tutarlılıkta, meleklerden, cinlerden ve şeytanlar da söz edebiliriz. Bunlar gerçek niteliklerini Allah’ın bilip takdir ettiği manevî ve soyut varlıklardır. Bu çalışmada Kur’an’da varlığı kesin olarak bildirilmiş olan cin, melek ve şeytan konu edilmiş olup bu bağlamda özellikleri incelenmiştir |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Kastamonu Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2602-2427 |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2018 |
Cilt No | 2 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 9 / 21 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/kuifd/issue/38143/440428 |