img
img
Kur’an’da Cin, Melek ve Şeytan    
Yazarlar (1)
Prof. Dr. Temel YEŞİLYURT Prof. Dr. Temel YEŞİLYURT
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Kapsamlı bir varlık/ontoloji kuramının varlığın bütününü konu edinmesi gerekir. Sadece  duyular yoluyla bilinen varlıkları değil duyular yoluyla algılanamayan varlıkları da  kuşatmalıdır. Kur’an’ın varlık/ontoloji konusuna yaklaşımı parçacı değil bütüncüldür. Kur’an  varlığı yalnızca bir tek varlık düzlemiyle sınırlamaz; duyular üstü bir varlık düzlemine de  göndermede bulunur, ondan söz eder ve onu doğrular. Kur’an doğal olan ile doğaüstü arasında  veya beşeri dünya ile tabii dünya arasında bir ayrım yapmak yerine, her iki varlık alanını da  ortaya koyduğu bütüncül ontolojide birleştirir. Kur’an ontolojiyi oldukça bütüncül bir temelde  ele alır ve bu bütüncül ontolojide olgusal varlık dünyası kadar metafizik varlıklar da kendilerine  yer bulurlar. Kur’an’ın varlık hiyerarşisi gözlemlenebilir dünyayı içerdiği kadar, gözlenemez olanı da; beşeri olan kadar, beşer üstünü, yani melekleri, cinleri ve şeytanları da kuşatır. Bu  nedenle Kur’an’a dayalı olarak, evrenden, insanlardan söz edebildiğimiz tutarlılıkta,  meleklerden, cinlerden ve şeytanlar da söz edebiliriz. Bunlar gerçek niteliklerini Allah’ın bilip  takdir ettiği manevî ve soyut varlıklardır. Bu çalışmada Kur’an’da varlığı kesin olarak bildirilmiş  olan cin, melek ve şeytan konu edilmiş olup bu bağlamda özellikleri incelenmiştir
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 2602-2427
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2018
Cilt No 2
Sayı 1
Sayfalar 9 / 21
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/kuifd/issue/38143/440428
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 14

Paylaş