img
img
Tanrı Vardır İfadesinin Mantıki Statüsü   
Yazarlar (1)
Prof. Dr. Temel YEŞİLYURT Prof. Dr. Temel YEŞİLYURT
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
İman, inanan süje ile inanılan obje arasındaki duygusal, tarihsel ahlaki ve bilişsel ilişkiyi de ifade eder. Elbette ki iman, deneysel metotlarla test edilip doğrulanabilir bir muhtevaya sahip değildir. Ancak o bilgiye dayalı bir tasdik olarak bilişsel ögeleri barındırmaktadır ve kognitif bir muhtevaya sahiptir. Her şeyden önce süjenin obje konusundaki bilgisi, objenin süje için açık hale gelmesi ve obje etrafindaki rasyonel kuşkularm giderilebilmesi açısından önemlidir. Bu nedenle iman kadar inkar da bilinçsiz, rastgel~ bir davranış olmayıp, bilinçli ve iradi bir davranış modelidir. İman, insan iÇin nihai bir ilgi, merkezi bir eylem ve bütün insan kişiliğini etkileyen bir tavır takımştır.1 Ancak bu imanın yalnızca bir nihai ilgi ve bir merkezi eylem olduğu anlamına gelmemektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Fırat Ü. İlahiyat Fakültesi Dergisi
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-1999
Cilt No 4
Sayı 1
Sayfalar 167 / 184
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 4

Paylaş