img
img
Kayseri İlinin Gastronomi Destinasyonu Olarak Pazarlanması (Marketing of Kayseri Province as a Gastronomy Destination)    
Yazarlar (2)
Duygu Eren
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Türkiye
Arş. Gör. Ahmet Tuğrul KARAMUSTAFA Arş. Gör. Ahmet Tuğrul KARAMUSTAFA
Türkiye
Devamını Göster
Özet
Destinasyon çekiciliği birçok bileşene bağlıdır ve genel olarak doğal ve insan yapımı olmak
üzere iki ana boyutta değerlendirilebilir. Bu bileşenler içerisinde hem doğal hem de insan
yapımı bileşenleri içeren gastronomik unsurlar, her geçen gün daha da önem kazanmaya
başlamıştır ve destinasyon çekiciliğinde hem doğrudan hem de dolaylı etkiye sahiptir. Bu
bağlamda, bu çalışma, gastronomik unsurların destinasyon düzeyinde pazarlama
faaliyetlerinde kullanılmasına ilişkin ilgili bilgi birikimine katkılar sunmayı
amaçlamaktadır. Bu çerçevede, Kayseri İli örneğinde değerlendirmeler yapılarak,
Kayseri’nin tanıtımına ilişkin materyallerde yerel gastronomik unsur olarak yerel yiyecek
ve içeceklere yer verilme düzeyi araştırılmıştır. Tanıtım materyallerinde sunulan yiyecek ve
içecekler, içerik analizi yöntemi ile incelenmiş ve ilgili bilgi birikimine katkılar sunulmaya
çalışılmıştır. Sonuç olarak, Kayseri’nin bir gastronomi destinasyonu olarak tanıtılabilmesi
için pazarlama çabalarında yerel mutfak kaynaklarının daha iyi nasıl kullanılabileceğine
ilişkin öneriler ortaya konulmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Journal of Tourism and Gastronomy Studies
Dergi ISSN 2147 – 8775
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 03-2022
Doi Numarası 10.21325/jotags.2022.1012
Makale Linki http://dx.doi.org/10.21325/jotags.2022.1012