img
img
Havacılıkta Müşteri İlişkileri Yönetimi   
Yazarlar (2)
Nilüfer Canöz
Selçuk Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ERTEK Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ERTEK
Selçuk Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
21. Yüzyıla damgasını vuran müşteri hizmetleri anlayışı üretimden satış sonrası hizmetlere kadar tüm süreçlerde iletişim ve teknoloji yoğun etkinliklere duyulan gereksinimi artırmıştır. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin yoğun olarak kullanıldığı alanlardan biri haline gelen müşteri ilişkileri yönetimi ise işletmeye kendini tanıtma, müşterilerini tanıma ve onlarla etkileşim kurma gibi avantajların yanı sıra müşterileriyle olan ilişkilerini geliştirerek rakiplerine üstünlük sağlama ve sektörde önemli bir konum kazanma imkânı sunmaktadır. Küreselleşmenin yanı sıra pazarın serbestleşmesiyle birlikte alternatifleri artan, bilinçlenen ve etkin konuma gelen müşteriler tercih yaparken doğal olarak daha seçici davranmaktadır. Artan müşteri beklentilerine paralel olarak iletişimi ve teknolojiyi akılcı çözümler geliştirmek için kullanan işletmeler müşterileri memnuniyetini sağlama ve işletme karlılığını artırma adına müşteri ilişkileri yönetimini stratejik bakış açısıyla ele almaktadır. İşletmenin müşterilerini doğru tanımlayarak geliştireceği iyi bir müşteri profili ile müşterilerin değerleri ve gereksinimleri hakkında elde edilen bilginin işletme süreçlerinde doğru kullanımı müşteri ilişkileri yönetiminin temelini oluşturmaktadır. Gelişen bilgi ve iletişim teknolojilerinin de katkısıyla müşteri ilişkilerinin geliştirilmesi, edinilen müşteri bilgilerinin değerlendirilmesi ve iş süreçlerinde aktif kullanımı müşterilerin nezdinde işletmeye önemli avantajlar sağlamaktadır. Müşterilerle kurulan etkileşimi artırmak ve uygulamalardan beklenen faydayı sağlamak adına müşteri ilişkilerinde hedef odaklı ve izlenebilir bir bakış açısına gereksinim duyulmaktadır. Bu bağlamda müşteri ilişkilerinin işletme hedefleri …
Anahtar Kelimeler
Kitap Adı Havacılıkta Müşteri İlişkileri Yönetimi
Kitap Türü Araştırma/Bilimsel Kitap (Tez Hariç)
Kitap Alt Türü Alanında uluslararası yayınlanan araştırma/bilimsel kitap
Kitap Niteliği Diğer uluslararası bilimsel kitap
Kitap Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2023
ISBN 978-625-6775-43-5
Basıldığı Ülke
Basıldığı Şehir
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş