img
img
Spor Bilimleri Alanı Öğrencilerinin Türkçe I Yazılı Anlatım Dersine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi    
Yazarlar (3)
Gülsima Toptal
Doç. Dr. Hikmet TÜRKAY Doç. Dr. Hikmet TÜRKAY
Gümüşhane Üniversitesi, Türkiye
Çağrı Arı
Devamını Göster
Özet
Bu çalışmanın amacı, lisans düzeyinde öğrenim gören Spor Bilimleri Alanı öğrencilerinin Türkçe I Yazılı Anlatım dersine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi ve aralarındaki farklılıkların ortaya çıkarılmasıdır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Gümüşhane Üniversitesi ve Kafkas Üniversitesinin Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında öğrenim gören 289 öğrenci (176 kız ve 113 erkek) oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Bahar, Uludağ ve Yılmaz (2010) tarafından geliştirilen Türkçe I Yazılı Anlatım Dersine Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 22 paket programından yararlanılmıştır. Araştırmada sonuç olarak; Spor Bilimleri Alanında öğrenim gören öğrencilerin cinsiyet, bölüm, yabancı dil dersi alma isteği ve aylık okunan kitap sayısı durumlarına göre aralarında anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Uluslararası Anadolu Sosyal Bilimler Dergisi
Dergi ISSN 2619-9475
Dergi Tarandığı Indeksler Index Copernicus
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 08-2020
Cilt No 4
Sayı 2
Sayfalar 30 / 40
Makale Linki https://dergipark.org.tr/en/pub/ulasbid/issue/54857/752564
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş