img
img
Beden Eğitimi Ve Spor Etkinliklerinin VII. ve VIII. Sınıf Ortaokul Öğrencilerinin Problem Çözme Becerileri Üzerine Etkisi    
Yazarlar (3)
Abdulkerim Çeviker
Doç. Dr. Hikmet TÜRKAY Doç. Dr. Hikmet TÜRKAY
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Ali Dursun Aydın
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmada, beden eğitimi ve spor etkinliklerine katılan ortaokul öğrencilerinin problem çözme becerilerinin beden eğitimi ve spor ile ilişkisinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi ve sporun öğrencilerin problem çözme becerileri üzerisindeki etkisini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara’nın Altındağ ilçesinde 2014-2015 eğitim öğretim yılında öğrenim gören 161’i erkek, 122’si kız toplam 283 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin elde edilmesinde Heppner ve Petersen (1982) tarafından geliştirilen Şahin, Şahin ve Heppner (1993) tarafından Türkçe’ye uyarlanan Problem Çözme Envanteri ve araştırmacılar tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin sosyo-demografik özellikler bakımından problem çözme becerileri düzeyleri arasındaki farklılığı test etmek için tek yönlü varyans analizi (ANOVA), grup farklılıklarına bakmak için Tukey HSD ve Independent Sample t testi kullanılmıştır. Araştırmada sonuç olarak; ortaokul öğrencilerinin problem çözme becerileri toplam puanları ile yaş ve sınıf düzeyleri gibi değişkenler arasında anlamlı fark bulunmazken, cinsiyet, anne ve baba eğitim düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi
Dergi ISSN 2148-6786
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2016
Cilt No 3
Sayı 1
Sayfalar 58 / 65
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/292195
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 7

Paylaş