img
Effects of Metacognitive Guidance on Critical Thinking Disposition   
Yazarlar
Doç. Dr. Halil İbrahim AKYÜZ
Kastamonu Üniversitesi
Serap Samsa Yetik
Hafize Keser
Özet
Çalışmanın amacı, çevrimiçi öğrenme ortamında kullanılan üst bilişsel rehberliğin, öğrencilerin eleştirel düşünme eğilimine etkisini araştırmaktır. Araştırma deneyseldesenlerden ön test, son test kontrol gruplu deneysel modele göre yürütülmüştür.Çalışma grubunu Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Bilgisayar ve ÖğretimTeknolojileri Eğitimi Bölümünde 2011-2012 eğitim öğretim yılı bahar dönemindeöğrenim görmekte olan öğrenciler oluşturmuştur. Araştırmanın başında ve sonunda 51 maddelik California Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği kullanılarak veriler toplanmıştır. Araştırmanın sonunda eleştirel düşünme eğilimi toplam skorları incelendiğinde, üst bilişsel rehberlik alan deney grubunun toplam puanlarının, almayan gruba göre anlamlı düzeyde yüksek olduğu ve kullanılan üst bilişsel rehberliğin pozitif yönde etki yaptığı gözlenmiştir. Elde edilen bulgular ışığında, çevrimiçi ortamlarda üst bilişsel rehberliğin, öğretmen adaylarının eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek amacıyla kullanılabileceği görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Metacognitive guidance (Coaching),Critical thinking,Online learning,Preservice teachers
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü ESCI dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI
Dergi ISSN 2148-239X
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 60-2015
Cilt No 5
Sayı 2
Sayfalar 133 / 148
Doi Numarası 10.14527/pegegog.2015.007