img
In-service elementary mathematics teachers' conceptions of histogram and difficulties about its teaching Process     
Yazarlar
Doç. Dr. Fadime ULUSOY Doç. Dr. Fadime ULUSOY
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Erdinç Çakiroǧlu
Middle East Technical University (METU), Turkey
Özet
Araştırmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmenlerinin 8. sınıf matematik öğretim programında yer alan histogram konusuyla ilgili kavrayışlarını ve öğretim sürecinde yaşadıkları sorunlarla ilgili görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Katılımcılar, amaçlı örneklem yöntemine göre belirlenen ve Ankara’daki farklı devlet okullarında veya özel okullarda öğretmenlik yapan altı ilköğretim matematik öğretmeninden oluşmaktadır. Veriler, araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış bir görüşme formu aracılığıyla elde edilmiştir. Görüşmeler bireysel olarak yapılmıştır ve ses kayıt cihazı ile kaydedilmiştir. Sonuçlar, öğretmenlerin birçoğunun histogram, grup genişliği ve grup sayısı gibi kavramların anlamlarına yönelik derinlemesine muhakeme yapamadıklarını ortaya çıkarmıştır. Ek olarak, öğretmenlerin histogramın öğretim sürecinde; sekizinci sınıf matematik öğretmen kılavuz kitaptaki hatalar, öğrencilerin yaşadığı sıkıntılar ve okul dışı etkenler nedeniyle çeşitli problemler yaşadıkları tespit edilmiştir. Öğretmenler, özellikle sekizinci sınıf öğretmen kılavuz kitabında verilen histogramda grup genişliğinin bulunmasıyla ilgili açıklamaları tutarsız bulduklarını belirtmişlerdir.
Anahtar Kelimeler
8 grade curriculum th | Elementary mathematics teacher | Histogram
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SCOPUS dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Elementary Education Online
Dergi ISSN 1305-3515
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 10-2013
Cilt No 12
Sayı 4
Sayfalar 1141 / 1156
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
SCOPUS 2
TRDizin 4
Google Scholar 4

Paylaş