Yazarlar (1) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı, Önem Performans Analizi (ÖPA) ile etnik restoranların hizmet kalitesini değerlendirmektir. Araştırmanın evrenini, İstanbul ilindeki etnik restoran müşterileri oluşturmaktadır. Bu doğrultuda, veri toplama yöntemi olarak anket tekniğinden faydalanılmıştır. Etnik restoran müşterilerine Temmuz-Ağustos 2023 tarihleri arasında 390 adet anket uygulanmış ve bunlardan 386 adedi analize uygun bulunmuştur. Elde edilen anket verileri kullanılarak SPSS programında ÖPA matrisi oluşturulmuştur. Bulgular, katılımcıların güven, empati, fiziksel kanıtlar ve heveslilik boyutlarına daha yüksek önem atfettiklerini göstermektedir. Bununla birlikte, ilgili işletmelerin bu boyutlardaki performanslarının istenilen seviyenin altında olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, çalışanların müşteri güveni kazanma, kibarlık ve sorulara yetkin yanıtlar verme konularında gelişime ihtiyaçları olduğu tespit edilmiştir. Araştırmanın sonuçları … |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | TÜRK TURİZM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ |
Dergi ISSN | 2587–0890 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TÜRKİYE TURİZM DİZİNİ |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 03-2024 |
Cilt No | 8 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 62 / 77 |
Doi Numarası | 10.26677/TR1010.2024.1378 |
Makale Linki | https://www.tutad.org/index.php/tutad/article/view/700 |
Atıf Sayıları |