Yazarlar |
Prof. Dr. Vusala MUSALİ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Sovyetler Birliği’nin dağılmasından ve Türk Cumhuriyetlerininkendi bağımsızlıklarını ilan etmelerinden sonra Türkiye ve Azerbaycanarasında bilimsel ve kültürel ilişkilerde bir yükseliş dönemi yaşanmayabaşlamıştır. Türkiye üniversitelerinde 1992 yılından itibaren kurulan Çağ daş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları bölümleri bu süreçte müstesna rollerüstlenmişlerdir. Günümüzde Türkiye’deki on dokuz üniversitede ÇağdaşTürk Lehçeleri ve Edebiyatları bölümleri faaliyet göstermektedir. Bu bö lümlerin birçoğunda hem Azerbaycan Türkçesi hem de Azerbaycan ede biyatı lisans, yüksek lisans ve doktora programlarında zorunlu ve seçmelidersler olarak okutulmaktadır. Azerbaycan Türkçesi ve edebiyatının iyibir şekilde öğretilebilmesi veya araştırılması, tez konularının belirlenmesive yazılmasında bu alanın kaynaklarına ihtiyaç duyulmaktadır. Buradakien önemli zorluklar içerisinde ders kitaplarının olmaması, Azerbaycan’dayayınlanmış olan kaynaklardan habersiz kalınması veya bu kaynaklaraulaşma sıkıntısı, yeni çıkan yayınların takip edilememesi vs. gibi husus ları örnek gösterebiliriz. Makalede ilk önce Azerbaycan Türkçesi ve edebiyatının araştırıl ması ve öğretimi zamanı karşılaşılan problemler sıralanmış ve zorluklarbelirlenmiştir. Daha sonra bu alanda çalışan araştırmacı ve öğrencilerinkaynaklara ulaşmada karşılaştıkları zorlukları çözmek için AzerbaycanTürkçesi ve edebiyatı ile ilgili bilgi ihtiyaçlarını karşılayacak dijital kü tüphaneler tanıtılmış, yeni çıkan kitaplara ulaşma şekilleri açıklanmış,sanal sözlük, ansiklopedi ve antolojiler, elektronik kitaplar, sesli kitaplaraerişim sağlamak için başvurulacak web siteleri ve veri tabanları hakkındamalumat bir araya getirilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Türk Dünyası Dil ve Edebiyat dergisi |
Dergi ISSN | 1301-0077 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 11-2021 |
Sayı | 52 |
Doi Numarası | 10.24155/tdk.2021.184 |