img
Örgütsel Bağlılık ve Halkla İlişkiler   
Yazarlar
Prof. Dr. Muharrem ÇETİN
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Hüseyin Kayır
Özet
Özet: Örgütsel bağlılık, çalışanların performansını ve iş tatminini artırarak örgütsel başarı üzerinde olumlu etkilerde bulunmaktadır. Çalışanların örgütsel bağlılıklarını belirlemede Ailen ve Meyer'e ait üç boyutlu; duygusal bağlılık, devam bağlılığı ve normatif bağlılık ölçeği kullanılmıştır. Halkla ilişkiler açısından örgütsel bağlılığı etkileyen faktörler ise; motivasyon araçları, örgütsel iletişim ve yönetim tarzı başlıkları altında ele alınmıştır: Örgütsel bağlılığa etki eden faktörler literatür incelemesiyle geliştirilerek bir alan araştırması yapılmıştır. Alan araştırması, Ankara 'da savunma sanayi sektöründe faaliyet gösteren Türk Havacılık ve Uzay Sanayi A.Ş. (TUSAŞ) çalışanları üzerinde uygulanmıştır.Yapılan araştırmada, TUSAŞ'da çalışanların en yüksek değerdeki örgütsel bağlılık bileşeninin duygusal bağlılık olduğu tespit edilmiştir. Örgütsel bağlılığı en yüksek düzeyde etkileyen motivasyon aracı ise yükselme değişkeni olmuştur. Ayrıca etkin ve işlevsel örgüt içi iletişimin örgütsel bağlılığı olumlu yönde etkilediği görülmüştür. Demokratik yönetim tarzının ise örgütsel bağlılığı artırdığı sonucuna varılmıştır. Araştırma sonucunda örgütsel bağlılığın artırılmasında halkla ilişkilerin önemi üzerinde durulmuş ve önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler
örgütsel iletişim,motivasyon,Ankara,örgütsel bağlılık,halkla ilişkiler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Üçüncü Sektör Kooperatifçilik
Dergi Tarandığı Indeksler ULAKBİM
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2010
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 3

Paylaş