img
İşveren Markasının Örgütsel Bağlılığa Etkisinde İş Tatminin Aracılık Rolü    
Yazarlar
Kübra Kutluata Aksu
Gökhan Kenek
Gümüşhane Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Alptekin SÖKMEN
Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Türkiye
Özet
Amaç – Bu çalışmanın temel amacı işveren markasının, iş tatmini ve örgüt bağlılık üzerine olanetkisini ve bunun yanında iş tatmininin, işveren markası ile örgütsel bağlılık arasında öngörülenaracılık rolünü incelemektir.Yöntem – Çalışma 2019 Kasım-Aralık ayları içerisinde, kolayda örnekleme ile ulaşılan inşaatsektöründe faaliyet gösteren bir işletmenin 141 çalışanının katılımıyla gerçekleşmiştir. Anketyöntemi ile elde edilen veriler doğrultusunda SPSS 26 programı kullanılarak korelasyon veregresyon analizleri yapılmıştır.Bulgular – Analiz sonuçlarına göre işveren markasının, iş tatminini ve örgütsel bağlılığı olumluyönde etkilediği ve aralarında pozitif yönlü kuvvetli ilişkiler olduğu belirlenmiştir. Bunun yanındaiş tatmininin, işveren markası ile örgütsel bağlılık arasında kısmi aracılık etkisine sahip olduğusaptanmıştır.Tartışma – Son dönemlerde işgücü rekabeti açısından oldukça önemsenen konuların başında gelen“işveren markası” mevcut çalışanların örgütlerine bağlılıklarını artırma, potansiyel işgücü üzerindeise çalışılabilecek uygun bir yer algısı oluşturarak onların ilgisini çekmekte örgütlere avantajsağlayabilmektedir. Bu çalışmada ulaşılan sonuçlara göre de işveren markası çalışanların işlerindenduydukları memnuniyet düzeyini ve örgütlerine karşı bağlılıklarını artırmakta etkili bir değişkenolarak rol oynamaktadır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı İşletme Araştırmaları Dergisi
Dergi ISSN 1309-0712
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2020
Cilt No 12
Sayı 4
Sayfalar 4085 / 4096
Doi Numarası 10.20491/isarder.2020.1091
Makale Linki https://www.isarder.org/2020/vol.12_issue.4_article51.pdf
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 4
Google Scholar 9
İşveren Markasının Örgütsel Bağlılığa Etkisinde İş Tatminin Aracılık Rolü

Paylaş