img
KARMAŞIK DEVAMLILIK, ÇALIŞAN SESİ, İŞVEREN MARKASI VE FARKLILIK ALGISI İLİŞKİSİ: BİR LOJİSTİK ÖRGÜTÜ    
Yazarlar
Osman Benk
Türkiye
Prof. Dr. Alptekin SÖKMEN
Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Türkiye
Özet
Örgütlerin ve çalışanların birbirlerini anlama çabaları araştırmacıları insan kaynağının tutum ve davranış yapısını inceleme merakına sürüklemektedir. Bu inceleme merakından hareketle, araştırmanın amacı; karmaşık devamlılık, çalışan sesi, işveren markası ve farklılık algısı arasındaki ilişkileri lojistik sektöründe Ankara’daki bir örgütün çalışanları örnekleminde ele almaktır. Araştırma 2021 yılında Ocak ve Şubat ayları arasında, kolayda örnekleme tekniği ile ulaşılan bir işletmeden 336 katılımcıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma hipotezlerini test etmek amacıyla korelasyon ve regresyon analizleri yapılmıştır. SPSS 27 paket programında yapılan basit regresyon analiz sonuçlarına göre; işveren markası algısı farklılık algısını; karmaşık devamlılık çalışan sesi, işveren markası ve farklılık algısını, çalışan sesi işveren markası ve farklılık algısını hem anlamlı hem de pozitif olarak etkilemektedir. SPSS Process Macro 2.16.3 programında Hayes’in Model 6 - çoklu ardışık aracılık analizi sonuçlarına göre; çalışan sesi ve işveren markası algısı, karmaşık devamlılığın farklılık algısına olan etkisine ardışık olarak aracılık etmektedir. Bu bağlamda, araştırma sonuçları ile örgütlerin ilgili çalışan algı ve davranışlarını etkin yönetmede fayda elde edebileceği tahmin edilmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi
Dergi ISSN 2148-1237
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 09-2022
Cilt No 57
Sayı 3
Sayfalar 1955 / 1982
Doi Numarası 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.22.08.1910
Makale Linki http://www.tisej.com/online_first.php
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1
Google Scholar 1
KARMAŞIK DEVAMLILIK, ÇALIŞAN SESİ, İŞVEREN MARKASI VE FARKLILIK ALGISI İLİŞKİSİ: BİR LOJİSTİK ÖRGÜTÜ

Paylaş