img
Sınır Birim İşgörenlerinin Performans Değerlendirme Kriterlerine Bakışı Ankara daki Otel İşletmeleri Üzerine Bir Uygulama    
Yazarlar
Yasin Boylu
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Alptekin SÖKMEN
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Özet
İşletmeler performans geliştirme ve değerlendirme yöntemlerini eksiksiz olarak uygulayarak daralan pazarlarda tüketici tatmini sağlayabilir ve rekabet şartlarında avantaj elde edebilirler. İşgören performansının geliştirilmesi ve artırılması diğer işletmeler gibi otel işletmeleri açısından da son derece önemlidir. Bu çalışmada, yöneticilerin gerçekleştirdiği performans değerlendirme çalışmalarına otel sınır birim işgörenlerinin (servis ve önbüro departmanlarında çalışanlar) bakışı ampirik olarak değerlendirilmeye çalışılmıştır. Çalışmada öncelikli olarak performans ve performans yönetimi kavranıları verilecek ve ilgili literatüre göre otel işletmelerinde kullanılan performans değerlendirme kriterleri üzerinde durulacaktır. İlerleyen bölümlerde ise, Ankara'daki beş yıldızlı otel işletmelerinde gerçekleştirilen ampirik araştırma üzerinde durulacak ve elde edilen bulgular tartışılacaktır.
Anahtar Kelimeler
otel işletmeleri,performans yönetimi
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Gazi Üniversitesi TTEF Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler ASOS
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 05-2002
Sayı 2
Sayfalar 167 / 182
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 5
Google Scholar 31

Paylaş