Yazarlar |
Prof. Dr. Mehmet Serhat YILMAZ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Türkiye Cumhuriyeti ve İnkılâp tarihi dersleri bilindiği üzere ilk, orta ve yüksek öğretimde verilmektedir. Eğitimin her seviyesinde olduğu gibi Türkiye Cumhuriyeti inkılâp tarihi ve Atatürkçülük konularına ilişkin öğrenme yaşantıları, ilköğretim düzeyinde de temelde programlar yoluyla planlanmış ve program dışı öğrenmeler olmak üzere iki farklı şekilde gerçekleşmektedir. Program dışı öğrenmeler, bir plan ve takvime bağlı olmayan fakat inkılâp tarihi öğretiminde geldiğimiz noktada öğrenci üzerinde müspet yada menfi bir etkiye sahip olduğunu bildiğimiz öğrenme durumlarıdır. Okul dışı faktörlerle açıklanan bu öğrenme yaşantıları; yakın çevre, aile, siyasal ve sosyo-kültürel etkiler gibi öğrencinin okul dışında etkisinde kaldığı/kalabileceği çevresel faktörlere ilişkin durumlarla ifade edilmektedir. Bu konuda burada sadece söz konusu faktörlerin öğrenci/birey üzerindeki etkisinin önemini vurgulamakla yetinilmektedir. İlköğretim düzeyinde planlı inkılâp tarihi öğretimi, programlar ve okul içi etkinlikler yoluyla şu başlıklar altında gerçekleştirilmektedir. Belirli gün ve haftalar sebebiyle yapılan kutlama ve etkinlikler. Bu etkinliklere paralel olarak Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler derslerinde yer alan ünite ve konular. İlköğretim sekizinci sınıfta" Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük" adı altında verilmekte olan ders. Son olarak ise mevcut öğretim programlarının pek çoğunda" Atatürkçülükle İlgili Konular" adı altında, bu öğretim programları ile birlikte yürütülen programlar arası bir uygulama söz konusudur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Türk Eğitim Sisteminde Atatürkçülük ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Öğretimi,(Editör |
Dergi Tarandığı Indeksler | |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 01-2006 |
Sayfalar | 23 / 44 |