Yazarlar |
Fatoş Güven
|
Prof. Dr. Duran AYDINÖZÜ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Ufuk Sözcü
|
Özet |
Modern teknoloji ile birlikte bilgi edinmede yaşanan gelişim, yeni nesil veri formlarını kullanabilen bireylere olan ihtiyacı gündeme getirmektedir. Çağın gerektirdiği donanıma sahip bireylerin yetiştirilmesi noktasında mekânsal okuryazarlık eğitimine önem verilmektedir. Bu doğrultuda çalışmanın amacı, sosyal bilgiler dersindeki mekânsal okuryazarlık içeriklerine ilişkin, sınıf öğretmenlerinin farkındalığını artırmak olarak belirlenmiştir. Bu amaç doğrultusunda “Sosyal bilgiler dersinde mekânsal okuryazarlık içeriklerine yönelik öğretmen görüşleri nelerdir?” araştırma sorusuna cevap aranmıştır. Çalışmada, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması türü olan durum analizi kullanılmıştır. Araştırma için gerekli olan veriler araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Çalışma grubunu 26 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma grubunu oluşturan öğretmenlerin 15’i kadın ve 11’i erkektir. Kaydedilen veriler, nitel araştırmalarda kullanılan veri çözümleme tekniği olan içerik analizi ile çözümlenmiştir. Kodlamaya dayalı içerik analizi yapılarak tümevarımsal bir yaklaşım izlenmiştir. Analiz yapılırken ayrıca betimsel bir yaklaşım benimsenerek öğretmenlerin görüşlerinden doğrudan alıntılar yapılmıştır. Yüz yüze yapılan görüşmeler neticesinde sınıf öğretmenlerinin konuya ilişkin farkındalıklarının arttığı düşünülmektedir. Elde edilen sonuçlardan yola çıkılarak önerilerde bulunulmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Anadolu Kültürel Araştırmaları Dergisi |
Dergi ISSN | 2587-0491 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2024 |
Cilt No | 8 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 49 / 64 |
Makale Linki | https://ankad.org/index.php/ankad/issue/view/22 |