img
PARENTAL INVOLVEMENT: A STUDY FOR CONCEPTUAL AND SITUATIONAL ANALYSIS  
Yazarlar
Prof. Dr. Emine Nihal LİNDBERG
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Aile katılımı; anne baba beklentileri ve istekleri, anne baba denetimi ve ev kuralları, anne baba ve
çocuk arasındaki iletişim, çocuğun evdeki faaliyetleri, anne babaların okula yönelik tutumları, öğretmenle
kurulan iletişim, ödevlerin kontrol edilmesi, sınıf/okul faaliyetlerine katılma gibi değişkenler aracılığıyla
tanımlanmaktadır. Araştırmalar, katılımın, öğrenci, aile ve öğretmenler ile ilgili olduğu kadar bütün
olarak okulun gelişimi ve etkililiği ile ilgili de önemli yararları olduğunu göstermektedir. Türkiye'de
katılımı sağlamaya yönelik yasal düzenlemelere ve MEB tarafından yürütülen kimi projelere karşın
uygulamalar istenen düzeye ulaşmaktan uzaktır. Öğretmen, yönetici ve ana babaların, aile katılımına
yönelik tutumları, onların ne düzeyde ve nasıl bir katılım göstereceklerini ya da gösterilmesini
istediklerini/beklediklerini belirleyen önemli etmenlerden birisidir. Üstelik genel olarak bir sınıf ya da
okuldaki katılım çalışmalarının başarısı ve sürekliliğini sağlamanın ilk basamağı, başta ana baba ve
öğretmenler olmak üzere sürece dahil olan tüm bireylerin katılımla ilgili olumlu tutumlarının olmasıdır.
Ancak araştırmalar, olumlu tutumlardan çok aile katılımına yönelik olumsuz tutumlardan bahsetmektedir.
Anahtar Kelimeler
Aile katılımı, aile katılımını engelleyen etmenler, Türkiye'de aile katılımı uygulamaları, aile katılımının önemi
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi
Dergi ISSN 2149-0848
Dergi Tarandığı Indeksler H.W.Wilson, Index Copernicus
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2017
Sayı 13
Sayfalar 51 / 72
Doi Numarası 10.16991/INESJOURNAL.1494
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
PARENTAL INVOLVEMENT: A STUDY FOR CONCEPTUAL AND SITUATIONAL ANALYSIS

Paylaş