Yazarlar |
Prof. Dr. Emine Nihal LİNDBERG
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Aile katılımı; anne baba beklentileri ve istekleri, anne baba denetimi ve ev kuralları, anne baba ve çocuk arasındaki iletişim, çocuğun evdeki faaliyetleri, anne babaların okula yönelik tutumları, öğretmenle kurulan iletişim, ödevlerin kontrol edilmesi, sınıf/okul faaliyetlerine katılma gibi değişkenler aracılığıyla tanımlanmaktadır. Araştırmalar, katılımın, öğrenci, aile ve öğretmenler ile ilgili olduğu kadar bütün olarak okulun gelişimi ve etkililiği ile ilgili de önemli yararları olduğunu göstermektedir. Türkiye'de katılımı sağlamaya yönelik yasal düzenlemelere ve MEB tarafından yürütülen kimi projelere karşın uygulamalar istenen düzeye ulaşmaktan uzaktır. Öğretmen, yönetici ve ana babaların, aile katılımına yönelik tutumları, onların ne düzeyde ve nasıl bir katılım göstereceklerini ya da gösterilmesini istediklerini/beklediklerini belirleyen önemli etmenlerden birisidir. Üstelik genel olarak bir sınıf ya da okuldaki katılım çalışmalarının başarısı ve sürekliliğini sağlamanın ilk basamağı, başta ana baba ve öğretmenler olmak üzere sürece dahil olan tüm bireylerin katılımla ilgili olumlu tutumlarının olmasıdır. Ancak araştırmalar, olumlu tutumlardan çok aile katılımına yönelik olumsuz tutumlardan bahsetmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Aile katılımı, aile katılımını engelleyen etmenler, Türkiye'de aile katılımı uygulamaları, aile katılımının önemi |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi |
Dergi ISSN | 2149-0848 |
Dergi Tarandığı Indeksler | H.W.Wilson, Index Copernicus |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2017 |
Sayı | 13 |
Sayfalar | 51 / 72 |
Doi Numarası | 10.16991/INESJOURNAL.1494 |