img
img
Sınıfında Özel Gereksinimli Çocuk Bulunan Okul Öncesi Öğretmenlerinin Doğa Eğitimine İlişkin Farkındalıkları   
Yazarlar (3)
Öğr. Gör. Alparslan ÜNSAL Öğr. Gör. Alparslan ÜNSAL
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Meltem Şişlioğlu
Elvan Şahin Zeteroğlu
Türkiye
Devamını Göster
Özet
YöntemSınıfında özel gereksinimli çocuk bulunan okul öncesi öğretmenlerinin doğa eğitimine ilişkin farkındalıklarını ortaya koymayı amaçlayan bu çalışma, nitel araştırma olup fenomenoloji deseninden yararlanılmıştır. Fenomenoloji, günlük yaşamda sıkça karşılaşılan fakat tam olarak anlaşılmayan olguları derinlemesine incelemeye olanak tanıyan bir araştırma türü olarak belirtilmektedir (Yıldırım ve Şimşek, 2021). Araştırmanın çalışma grubunu, araştırmaya katılmak isteyen gönüllü 20 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler, araştırmacılar tarafından Doğada Özel Gereksinimli Çocuklarla ilgili oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmaktadır. Toplanan verilerin çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılacaktır.
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Özet Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı XI International Eurasian Educational Research Congress (EJER)
Kongre Tarihi 21-05-2024 / 24-05-2024
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir Kocaeli
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş