Yazarlar |
Berna Kesim
|
Doç. Dr. Ramazan ALABAŞ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Toplumsal bir kurum olan okullar, kendisine has özellikleri, paylaştıkları değerler ve inançlarla kendine özgü bir okul kültürü oluşturur. Eğitimin sosyal temelleri çevreyle yakından ilişkilidir. Okulun çevresiyle etkileşim halinde olması dolayısıyla okul kültürü üzerinde etkili olan faktörlerden birisi çevresiyle kurduğu iletişimdir. Okullar, kültürlerinde önemli bir yere sahip olan kurumsal iletişimi farklı araçlarla gerçekleştirmektedir. Bu araştırmanın amacı okul kültürü çerçevesinde ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında bir iletişim aracı olarak sosyal medya araçlarının kullanım durumlarının belirlenmesidir. Araştırmada, eğitim kurumlarında sosyal medya araçlarının kullanım durumları okul sosyal medya yöneticilerinin görüşleri doğrultusunda ortaya konulmuştur. Nitel araştırma metodolojisine uygun olarak durum çalışması yaklaşımı ile yürütülen araştırmanın çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi ile belirlenmiştir. Görüşmeler İstanbul’da farklı kademelerde ve farklı sosyoekonomik düzeye sahip devlet okullarında görevli 18 okul sosyal medya yöneticisinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Sosyal medya yöneticileri öğretmenlerden oluşmakta olup bu öğretmenlerin 15’inin aynı okulda idari görevi (1’i okul müdür, 14’ü müdür yardımcısı) de bulunmaktadır Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmış ve içerik analizi yaklaşımı ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda okulların Instagram’ı daha sıklıkla tercih ettikleri, okul sosyal medya yöneticilerinin kurumlarının sosyal medya hesaplarını bilgi, haber paylaşımı ve okulun tanıtımını yapmak amacı ile kullandıkları belirlenmiştir. Okulların sosyal medya yönetiminde izledikleri etik ilkeler kişilik haklarına ve özel hayata riayet etme, kuruma dair içeriklerin paylaşımı, mevzuata uygunluk, paylaşımların değerleri yansıtması, komisyon kararıyla yapılması, Türkçeyi doğru kullanma, öğrenci ve veli memnuniyeti kategorilerinde toplanmıştır. Katılımcılar sosyal medya hesaplarında takipçileri ile çift yönlü iletişim kurmaya gayret gösterdiklerini; sosyal medyanın kurumlarına daha sıklıkla kullanışlılık, reklam ve tanıtım, paydaş memnuniyeti açısından katkı sağladığını ifade etmişlerdir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi |
Dergi ISSN | 2148-2314 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 03-2024 |
Cilt No | 12 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 255 / 297 |
Doi Numarası | 10.46778/goputeb.1371227 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.46778/goputeb.1371227 |