Yazarlar |
Doç. Dr. Erol ÇİYDEM
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Selahattin KAYMAKCI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Türkiye’de Sosyal Bilgiler adı altında bir ders ilk defa 1953 yılında yayımlanmış olanÖğretmen Okulları ve Köy Enstitüleri Programı içerisinde yer almıştır. 1968 yılındanitibaren ilkokullarda, 1973 yılında ise ortaokullarda okutulmaya başlanmıştır. Sosyalbilgiler dersine ilişkin olarak Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 1953, 1968, 1969, 1990,1998, 2005, 2015 ve 2018 yıllarında öğretim programı yenileme veya güncelleme çalışmalarıyapılmıştır. Başlangıçta tarih, coğrafya ve yurttaşlık bilgisi konularını içeren Sosyal BilgilerDersi Öğretim Programları zamanla antropoloji, arkeoloji, ekonomi, hukuk, siyaset bilimi,psikoloji ve sosyoloji gibi diğer sosyal bilim disiplinlerini de içeren bir yapıya bürünmüştür.Çok disiplinli yapı takip eden süreçte disiplinlerarası bir hal almaya başlamıştır. Aynızamanda programların genel yöneliminde de birtakım değişiklikler meydana gelmiştir. Buçalışmanın amacı geçmişten (1953) günümüze (2020) Sosyal Bilgiler Dersi ÖğretimProgramlarının eğilimlerini belirlemektir. Çalışmada her bir programın amaç veaçıklamalarındaki eğilimler tespit edilerek Türkiye’de sosyal bilgilerin geleceğinin neolacağına ilişkin ipuçları elde edilmeye çalışılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | İnsan ve İnsan Dergisi |
Dergi ISSN | 2148-7537 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2021 |
Cilt No | 8 |
Sayı | 27 |
Sayfalar | 179 / 207 |
Doi Numarası | 10.29224/insanveinsan.818742 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.29224/insanveinsan.818742 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 5 |