img
img
Teacher who (cannot) Change: Experimental Processes of Physical Education Teachers by means of Pedagogical Innovations at the time of Their Professional Development    
Yazarlar (2)
Doç. Dr. Özlem ALAGÜL Doç. Dr. Özlem ALAGÜL
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Ferda Gürsel
Ankara Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
20.yy’ın başlarında Beden eğitimi alanında yapılan yeniliklerin,değişime neden olmadığı bilinmektedir (Evans, 1985). Geçenzamanda, pek çok pedagojik alternatif olmasına rağmen öğretmenmerkezli uygulamalar daha çok tercih edilmiştir (Ertan ve Çiçek,2003; Demirhan vd., 2008; Ince ve Hünük, 2010). Bu durum Casey’egöre yeni yaklaşımların konuşulmasına karşın etkili ve devamlılığıolacak şekilde eyleme geçirilememesine bağlanmıştır (Casey,2013). Öğretmenlerin yenilikleri sürdürememe nedenlerinden biride desteğe ihtiyaç duymaları olarak belirlenmiştir (Bechtel veO’Sullivan, 2007). Bu sebeple bu çalışmanın amacı; Beden eğitimiöğretmenlerinin mesleki gelişimlerinde bir pedagojik yeniliğiuzmaneşliğindekullanmayıdeneyimlemesüreçleriniincelemektir. Araştırma nitel bir çalışma olup 2 beden eğitimiöğretmeninin 7. sınıflara bir yıl boyunca Taktiksel Oyun modelini(TOM) kullanmalarını desteklemek için katılımcı eylemaraştırması ile tasarlanmıştır. Çalışmada; öğretmenler, birbirleri veuzman desteğiyle mesleki diyalogları başlatarak sonrasında isebireysel öğretmen sorgulamaları ile değişim süreci desteklenmiştir.Öğretmenler TOM’u ise kendi uygulamalarının içine dahilettiklerinde pedagojik modelden etkilenmişlerdir. Sonuç olarak,öğretmenlerin bir yeniliği öğrenme sürecinde aktif şekilde işiniçinde olarak diğer öğretmen arkadaşları ve uzman desteği ileyeniliği benimsemelerini kolaylaştırmaktadır.
Anahtar Kelimeler
Participatory action research | Pedagogical innovation | Professional learning | Tactical games model | Teacher learning
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Egitim ve Bilim-Education and Science
Dergi ISSN 1300-1337 Wos Dergi Scopus Dergi
Dergi Tarandığı Indeksler SSCI
Dergi Grubu Q4
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 01-2019
Cilt No 44
Sayı 197
Sayfalar 401 / 427
Doi Numarası 10.15390/EB.2019.8016
Makale Linki http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/8016