img
Türkiye'de İlkokul/İlköğretim Programlarının Felsefi Temeller Açısından İncelenmesi (1924-2018)   
Yazarlar
Doç. Dr. Erol ÇİYDEM Doç. Dr. Erol ÇİYDEM
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Hakan Akdağ
Türkiye
Özet
Türkiye’de Cumhuriyet’in ilanından günümüze (2021) kadar uygulanmış ilkokul/ilköğretim programları kronolojik sıra ile şöyledir: 1924, 1926 İlkokul Programı, 1936 İlkokul Programı, 1948 İlkokul Programı, 1968 İlkokul Programı, 1998 İlköğretim Programı, 2005 İlköğretim Programı ve 2018 İlkokul Programı. Bunlar dışında 1962 ve 2015 yıllarında hazırlanmış İlkokul Program Taslakları mevcuttur. Söz konusu programlar çeşitli boyutlarda literatürde çalışma konusu edinilmiştir. Fakat söz konusu programları bütüncül açıdan ele alarak, bunların arka planında yatan felsefi temelleri açıklamayı konu edinen çalışma yapılmamıştır. Bu eksiklikten yola çıkılarak bu çalışmada Türkiye’de ilkokul programlarının hazırlanmasında etkilenen felsefeleri belirleyerek, söz konusu felsefelerin tercih edilme sebepleri üzerine değerlendirmelere yer verilmiştir. Yani çalışmanın amacı, Türkiye’de Cumhuriyet’in ilanından günümüze kadar uygulanmış olan ilkokul/ilköğretim programlarını felsefi temeller açısından analiz ederek değerlendirmek amaçlanmıştır. Çalışmada tarihsel araştırma yöntemi kullanılmış ve veriler doküman incelemesi yöntemi ile toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi tercih edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Vakanüvis - Uluslararası Tarih Araştırmaları Dergisi
Dergi ISSN 2149-9535
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2021
Cilt No 6
Sayfalar 52 / 81
Doi Numarası 10.24186/vakanuvis.1010035
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/vakanuvis/issue/67143/1010035
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1
Türkiye'de İlkokul/İlköğretim Programlarının Felsefi Temeller Açısından İncelenmesi (1924-2018)

Paylaş