Yazarlar |
Fatma Kara
|
Prof. Dr. Lütfi İNCİKABI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı altıncı sınıf öğrencilerinin kesirlerde toplama çıkarma işlemine yönelik temsil (sayısal, alan modeli, sayı doğrusu ve sözel) tercihlerini belirlemek ve kendi tercihlerindeki başarı durumlarını ortaya koymaktır. Betimleyici doğaya sahip olan bu çalışma tarama çalışması olarak yürütülmüştür. Çalışma grubu Kastamonu şehrinde MEB'e bağlı üç ortaokulun altıncı sınıfında olan 31'i erkek ve 28'i kız olmak üzere 59 öğrenciden oluşmaktadır. Katılımcıları seçmek için amaçlı örnekleme seçim yöntemi kullanılmıştır. Veriler "Kesir işlemlerinde Çoklu Temsiller Testi" ile toplanmış ve önceden tanımlanmış temsiller arası geçiş kriterlerine göre analiz edilmiştir. Öğrencilerin temsil tercihleri ve tercihlerindeki başarılarının yorumlanması betimsel istatistikler (yüzde ve frekans) ile sunulmuştur. Alan modeli temsilleri tercihlerde ilk sırada yer alırken, sözel temsiller en az tercih edilen temsil tipidir. Öğrencilerin temsillere ait performansları incelendiğinde, öğrencilerin kesirlerde toplama ve çıkarma işlemlerinde en başarılı oldukları temsil türleri sayısal ve alan model temsillerdir. Öte yandan, öğrencilerin sözel ve sayısal temsil türlerindeki başarı durumlarının oldukça düşük olduğu görülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Adding and subtracting fractions | Middle school mathematics education | Multiple representations | Representation preferences |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | İlköğretim Online (elektronik) |
Dergi ISSN | 1305-3515 |
Dergi Tarandığı Indeksler | IC:Index Chemicus |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 12-2018 |
Cilt No | 17 |
Sayı | 4 |
Sayfalar | 2136 / 2150 |
Doi Numarası | 10.17051/ilkonline.2019.506984 |