img
KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİSİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE AKTİF KATILIM SÜRECİNİN YANSIMASI   
Yazarlar
Ferda Gürsel
Ankara Üniversitesi, Türkiye
Nazan Kılınç
Doç. Dr. Özlem ALAGÜL Doç. Dr. Özlem ALAGÜL
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Beden eğitimi öğretmen adayları üniversite eğitimi sürecinde aldıkları eğitimin gerçek ortamlardan çok, teoriye dayalı ya da yapayortamlarda olmasından dolayı, özel gereksinimli öğrencilere yardım etme konusunda çok hevesli olmalarına rağmen nasıl destek sağlayacaklarınıbilememektedirler (Marley ve ark. 2005). Yapılan örnek olay çalışması da özel gereksinimi olan bir öğrencinin beden eğitimidersine katılım sürecinde öğretmen adayının deneyimlerini keşfetmeyi amaçlamıştır. Çalışmanın katılımcıları; uygulama öğretmeni, bedeneğitimi öğretmen adayı, kaynaştırma öğrencisi (Emir), Emir’in yardımcı ablası, Alan Uzmanı (Danışman), Emir’in 7. Sınıf arkadaşları,Naz ile birlikte beden eğitimi dersini işleyen öğretmen adayı ortağı Seda’dır. Araştırmanın verileri; araştırmacı günlüğü, araştırmacıders sonrası yansımaları ve alan uzmanı ile yapılan haftalık toplantı kayıtları ile toplanmıştır. Verilerin içerik analizi sonucu bulgular şutemalar altında toplanmıştır: “Yardımları olmadan olmazdı”, “Deneyerek, deneyimleyerek problemler çözülüyor”. Öğretmen eğitimi sürecindekiuygulamalı derslerin gerçek ortamlar ile bağlantılı verilmesi, öğretmen adaylarının sorunları gerçek ortamında çözmesi, problemlerlebaş edebilmeyi sosyal çevre yardımı ile mesleğe başlamadan öğrenmesi, öğrenme ortamında bulunan öğretmen adaylarının öğrenmesürecini kolaylaştıracaktır
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Spormetre
Dergi ISSN 1304-284X
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2018
Cilt No 16
Sayı 1
Sayfalar 61 / 72
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş