Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Sema KARA
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada Eğitim ve Güzel SanatlarFakültelerinde öğrenim gören görsel sanatlaröğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarıve öğretmenlik öz yeterlik inançlarının incelenmesiamaçlanmıştır. Araştırmada nedensel karşılaştırmayöntemi temel alınarak; görsel sanatlar alanı öğretmenadaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları veöz yeterlik inançları fakülte, cinsiyet, sınıf ve algılananakademik başarı düzeyi değişkenlerine görekarşılaştırılmıştır. Araştırmanın örneklemini Selçuk,Necmettin Erbakan ve Gazi Üniversitelerinde Eğitim veGüzel Sanatlar Fakültelerinde görsel sanatlar eğitimialan 307 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verilerinintoplanmasında öğretmenlik mesleğine yönelik tutum veöğretmenlik öz yeterlik inancı ölçekleri kullanılmıştır.Araştırma bulgularına göre görsel sanatlar eğitimi alanöğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ve özyeterlik algıları fakülte türüne göre farklılıkgöstermektedir. Eğitim Fakültelerinde öğrenim görengörsel sanatlar alanı öğretmen adaylarının GüzelSanatlar Fakültelerindeki akranlarına kıyaslaöğretmenlik mesleğine daha olumlu tutumlara veyüksek öğretmenlik yeterlik inancına sahip olduklarıgörülmüştür. Ayrıca öğretmen adaylarının öğretmenlikmesleğine yönelik tutum ve öz yeterlik inançlarıcinsiyet, sınıf düzeyi ve başarı algısına göre farklıklargöstermektedir. Görsel sanatlar öğretmen adaylarınınöğretmenlik özyeterlik algıları ile öğretmenlik mesleğitutumları arasında pozitif yönde anlamlı ilişkilerbulunmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2146-5983 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2020 |
Sayı | 54 |
Sayfalar | 49 / 73 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1082440 |