img
img
İlköğretim matematik öğretmenlerinin histogram kavramı ile ilgili kavrayışları ve bu kavramın öğretim süreçlerinde yaşadıkları sorunlar    
Yazarlar (2)
Doç. Dr. Fadime ULUSOY Doç. Dr. Fadime ULUSOY
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Erdinç Çakıroğlu
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Araştırmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmenlerinin 8. sınıf matematik öğretim programında yer alan histogram konusuyla ilgili kavrayışlarını ve öğretim sürecinde yaşadıkları sorunlarla ilgili görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Katılımcılar, amaçlı örneklem yöntemine göre belirlenen ve Ankara’daki farklı devlet okullarında veya özel okullarda öğretmenlik yapan altı ilköğretim matematik öğretmeninden oluşmaktadır. Veriler, araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış bir görüşme formu aracılığıyla elde edilmiştir. Görüşmeler bireysel olarak yapılmıştır ve ses kayıt cihazı ile kaydedilmiştir. Sonuçlar, öğretmenlerin birçoğunun histogram, grup genişliği ve grup sayısı gibi kavramların anlamlarına yönelik derinlemesine muhakeme yapamadıklarını ortaya çıkarmıştır. Ek olarak, öğretmenlerin histogramın öğretim sürecinde; sekizinci sınıf matematik öğretmen kılavuz kitaptaki hatalar, öğrencilerin yaşadığı sıkıntılar ve okul dışı etkenler nedeniyle çeşitli problemler yaşadıkları tespit edilmiştir. Öğretmenler, özellikle sekizinci sınıf öğretmen kılavuz kitabında verilen histogramda grup genişliğinin bulunmasıyla ilgili açıklamaları tutarsız bulduklarını belirtmişlerdir
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SCOPUS dergilerinde yayınlanan tam makale
Dergi Adı İlköğretim Online
Dergi ISSN 1305-3515 Scopus Dergi
Dergi Tarandığı Indeksler Scopus
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2013
Cilt No 12
Sayı 4
Sayfalar 1141 / 1156
Makale Linki http://ilkogretim-online.org.tr/vol12say4/v12s4m17.pdf
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 12

Paylaş