Yazarlar (2) |
![]() Sinop Üniversitesi, Türkiye |
![]() Hacettepe Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bilgi ve iletişim teknolojileri sayesinde yaşamda hızlı değişimler yaşanmaktadır. Bu değişim döneminde dijital kimlikler oluşmaya başlamıştır. Bu kimlikler kullanıcıların çevrim-içi ortamlarda gerçekleştirdikleri eylemlerle ilişkilendirilmektedir. Bir dijital ayakizi bu eylemler ile oluşturulur. Bu çalışmanın amacı, yükseköğretim öğrencilerinin dijital ayakizi farkındalığını ve dijital ayakizi yaşantılarını belirlemektir. Bu amaca ulaşma sürecinde araştırmacılar tarafından “dijital ortamları kullanma durumları anketi” başlıklı bir veri toplama aracı geliştirilmiştir. Çalışma grubu, 41 Türk üniversitesinden 508 yükseköğretim öğrencisinden oluşmaktadır. Veriler, katılımın gönüllü olarak yapıldığı çevrimiçi bir form aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın bulguları öğrencilerin dijital ayakizi farkındalığının yüksek (= 4,251), dijital ayakizi yaşantılarının ise düşük (= 1,907) düzeyde olduğunu göstermektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Bildiri Türü | Tebliğ/Bildiri |
Bildiri Alt Türü | Özet Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum) |
Bildiri Niteliği | Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum |
Bildiri Dili | Türkçe |
Kongre Adı | 12. International Computer Instructional Technologies Symposium |
Kongre Tarihi | 02-05-2018 / 04-05-2018 |
Basıldığı Ülke | Türkiye |
Basıldığı Şehir |