img
img
Yükseköğretim öğrencilerinin dijital ayakizi farkındalık ve yaşantılarının incelenmesi.   
Yazarlar (2)
Dr. Öğr. Üyesi Yeşim ALP Dr. Öğr. Üyesi Yeşim ALP
Sinop Üniversitesi, Türkiye
Süleyman Sadi Seferoğlu
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bilgi ve iletişim teknolojileri sayesinde yaşamda hızlı değişimler yaşanmaktadır. Bu değişim döneminde dijital kimlikler oluşmaya başlamıştır. Bu kimlikler kullanıcıların çevrim-içi ortamlarda gerçekleştirdikleri eylemlerle ilişkilendirilmektedir. Bir dijital ayakizi bu eylemler ile oluşturulur. Bu çalışmanın amacı, yükseköğretim öğrencilerinin dijital ayakizi farkındalığını ve dijital ayakizi yaşantılarını belirlemektir. Bu amaca ulaşma sürecinde araştırmacılar tarafından “dijital ortamları kullanma durumları anketi” başlıklı bir veri toplama aracı geliştirilmiştir. Çalışma grubu, 41 Türk üniversitesinden 508 yükseköğretim öğrencisinden oluşmaktadır. Veriler, katılımın gönüllü olarak yapıldığı çevrimiçi bir form aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın bulguları öğrencilerin dijital ayakizi farkındalığının yüksek (= 4,251), dijital ayakizi yaşantılarının ise düşük (= 1,907) düzeyde olduğunu göstermektedir.
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Özet Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı 12. International Computer Instructional Technologies Symposium
Kongre Tarihi 02-05-2018 / 04-05-2018
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 4

Paylaş