Yazarlar (1) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Geometrinin anlamlı bir şekilde öğrenilmesi bu öğrenme alanında yer alan temel kavramların anlaşılmasıyla yakından ilişkilidir (Çetin ve Dane, 2004; MEB, 2013; Ubuz, 1999). Paralellik ve diklik kavramları da bu temel kavramlar arasında yer almaktadır. Öğretim programının ilköğretim üçüncü sınıf düzeyinde yer alan kazanımlarda öğrencilerin “yatay, dikey ve eğik doğru modellerine örnekler vererek çizim yapmaları” ve “düzlemde iki doğrunun birbirine göre durumlarını belirlemeleri ve çizmeleri” beklenmektedir. Beşinci ve altıncı sınıf düzeyinde ise öğrencilerin iki doğrunun dik, paralel veya kesişen olma durumlarının ve dörtgenlerin kenar, açı ve köşegen durumlarında yer alan paralellik ve diklik durumlarının farkında olmalarını gerektiren kazanımlar yer almaktadır. Birçok sınıf düzeyinde ele alınan kazanımların da gösterdiği üzere iki doğrunun birbirine paralel veya dik olma durumları hem iç ters, dış ters gibi açıların anlaşılması hem de dörtgenlerin kenarlarına, açılarına ve köşegenlerine göre sahip olduğu özelliklerin kavranmasında büyük bir öneme sahiptir. Örneğin, bir öğrenci iki doğrunun birbirine paralel ve dik olma durumunu fark edemediğinde paralelkenarın karşılıklı kenarlarının paralel olma durumunu ya da karenin köşegenlerinin kesişiminin dik olma durumunu anlamayabilir. Zaten dörtgenlerle ilgili yapılan birçok ulusal ve uluslararası araştırma tüm sınıf düzeylerindeki öğrencilerin dörtgenlerin kenar, açı ve köşegenlerine göre sahip olduğu özellikleri iyi kavrayamadıklarını ortaya çıkarmaktadır (Aktaş ve Cansız-Aktaş, 2012; Cansız-Aktaş ve Aktaş, 2012; Doğan, Özkan, Karlı-Çakır, Baysal ve Gün, 2012; Duatepe-Paksu, İymen ve … |
Anahtar Kelimeler |
Bildiri Türü | Tebliğ/Bildiri |
Bildiri Alt Türü | Özet Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Ulusal Kongre/Sempozyum) |
Bildiri Niteliği | Alanında Hakemli Ulusal Kongre/Sempozyum |
Bildiri Dili | Türkçe |
Kongre Adı | 12. Matematik Sempozyumu, Sergi ve Şenlikleri |
Kongre Tarihi | 23-05-2013 / 25-05-2013 |
Basıldığı Ülke | Türkiye |
Basıldığı Şehir | Ankara |