img
img
İlköğretim Matematiğinde Histogram ve Öğretimi Öğretmenlerin Algıları Kavrayışları Ve Sorunları    
Yazarlar (2)
Doç. Dr. Fadime ULUSOY Doç. Dr. Fadime ULUSOY
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Erdinç Çakıroğlu
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Türkiye’de 2005 yılında yapılan ilköğretim matematik öğretim programı değişikliğiyle birlikte olasılık ve istatistik yeni bir öğrenme alanı olarak programda yer almıştır. Bu öğrenme alanındaki kazanımların birçoğu, istatistiksel grafiklerin oluşturulması ve yorumlanması gibi beceriler üzerine yoğunlaşmaktadır. Bu grafik türlerinden biri olan histogram, 2005 yılında yenilenen ilköğretim matematik öğretim programının sekizinci sınıf düzeyine eklenen yeni bir kavramdır. Diğer sınıf düzeylerinde ele alınan sütun grafikleri, kategorik değişkenleri temsil etmektedir. Histogram ise görsel olarak sütun grafiğine benzemekle birlikte sütunların temsil ettiği değişkenler farklı olduğu için hem öğretmenlerin hem de öğrencilerin anlamlandırmakta zorlandıkları ve çelişkiye düştükleri yeni bir kavram olarak kendini göstermektedir (Bruno ve Espinel, 2009; Lee ve Meletiou, 2003; Friel ve Bright, 1995). Bu kavramın öğretimiyle ilgili öğretmenlerin ne tip uygulamalar yaptıkları ve hangi sorunları yaşadıkları araştırılması ve dikkatle irdelenmesi gereken bir konudur. Öğretmenlerin çevrimiçi mesleki paylaşım ortamlarında yaptıkları tartışmalarda histogram kavramının öğretimiyle ilgili sorunlarını dile getirmeleriyle birlikte, bu sorunların bir araştırmacı bakış açısıyla ele alınmasına gereksinim vardır. Dolayısıyla, öğretmenlerin histogram kavramıyla ilgili düşüncelerini öğrenmek ve algılarını belirlemek öğretmen yetiştirme ve program geliştirme açılarından önem taşımaktadır.İlgili alan yazın tarandığında, histogram konusu hatta istatistikteki diğer birçok konu ile ilgili yapılan araştırmalar içinde öğretmenlerle yapılan çalışmaların çok az sayıda olduğu dikkat çekmektedir (Shaughnessy …
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Özet Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Ulusal Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Ulusal Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Kongre Tarihi 27-06-2012 / 30-06-2012
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir Niğde
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş