img
img
Ortaokul öğrencilerinin üçgende yükseklik ile ilgili sahip oldukları kavram imajları   
Yazarlar (3)
İnan Mukaddes
Doç. Dr. Fadime ULUSOY Doç. Dr. Fadime ULUSOY
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Erdinç Çakıroğlu
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Yapılan çalışmalar, tüm sınıf düzeylerinde öğrenim gören öğrencilerin geometrik bilgi kapasitesi ve görselleştirme becerileri bağlamında yeterli başarı düzeyinde olmadıklarını vurgulamaktadır. Yaşanan sıkıntıların en temel nedenlerinden biri olarak, bir geometrik kavramla ilgili sahip olunan kavram imajı ve kavram tanımı arasındaki ilişkinin içeriğinde bulundurması gereken sıkı bağdan yoksun oluşu gösterilmektedir (Vinner, 1991). Öğrencilerin kavram imajlarını kısıtlayan ilkel (ptototip) örneklere dayalı öğretim bu sıkı bağın oluşmasını engelleyen önemli bir faktör olarak ele alınmaktadır. Örneğin, yükseklik kavramını sadece zemine paralel bir düzlemde prototip örnekler aracılığıyla öğrenen bir öğrenci için zemine eğimli bir düzlemde yükseklik belirlemek çok zordur ya da mümkün olmayabilir. Halbuki geometrinin temel kavramları arasında yer alan üçgende yükseklik kavramında yaşanacak muhtemel kavramsal sıkıntılar, ilgili birçok geometri kavramının öğrenilmesinde öğrencinin önündeki yolu tıkayabilir. Bu bakımdan, üçgende yükseklik kavramı taşıdığı öneme rağmen, bu kavramla ilgili öğrencilerin sahip oldukları imajları ortaya çıkaran ulusal herhangi bir çalışmaya rastlanmamıştır. Üçgende yükseklik kavramının öğrenciler tarafından soyut ve karmaşık olarak değerlendirildiğini de düşünürsek, bu çalışmada ortaokul öğrencilerinin üçgende yükseklik kavramıyla ilgili sahip oldukları kavram imajlarının araştırılması, sıkıntılı durumların belirlenmesi ve bu sıkıntıları giderecek çeşitli öneriler sunulması amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışmasına göre tasarlanmıştır. Katılımcılar, Ankara'daki bir devlet okulunda …
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Özet Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Ulusal Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Ulusal Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2
Kongre Tarihi 16-05-2015 / 18-05-2015
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir Adıyaman
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 1

Paylaş