img
Dini Çoğulculuk ve Kamusal Alanda Dindar Tüketim Kültürü      
Yazarlar
Hasan Hüseyin Aygül
Akdeniz Üniversitesi, Türkiye
Arş. Gör. Dr. Özgür ÖZTÜRK Arş. Gör. Dr. Özgür ÖZTÜRK
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Modern toplumlarda dinin, toplumsal yaşam için kuşatıcı semboller üreten bir gerçeklik olduğunu belirtemesek de, huzur veren, güven sağlayan, mana üreten ve bütün bu özellikleriyle modernizmin birtakım sancılarına karşı kalkan vazifesi görmeye devam eden işlevlerinden söz edebiliriz. Sekülerleşme teorilerinin öne sürmüş olduğu gibi din, toplumsal yaşamdan tamamen elini eteğini çekmiş değildir; ancak büyük ölçüde kamusal alandan özel alana indirgenmiştir. "Öznelleşmiş", "kişisel bir tercih meselesi" haline gelmiş, aynı zamanda "ekonomik bir değer", "pazarlanabilir bir meta", "tüketilebilir bir nesne", "modanın bir konusu" ya da "terapi işlevi gören" dinden söz edebiliriz. Modern ya da postmodern döneme özgü bu türden dinin görünümlerini açıklamak için birtakım teoriler ortaya konmuştur: "Rasyonel seçim teorisi", "dini çoğulculuk", "dini mobilizasyon" gibi. Çalışmada genel olarak İslam ve özelde ise Türkiye'deki dini durum ile ilgili göstergeler, "tüketim kültürü" ve "dini mobilizasyon" çerçevesinde değerlendirilecektir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Moment-Hacettepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Kültürel Çalışmalar Dergisi
Dergi ISSN 2148-970X
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2016
Cilt No 3
Sayı 1
Sayfalar 190 / 206
Makale Linki http://www.momentdergi.org/index.php/momentdergi/article/view/164/260
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 5
Google Scholar 28

Paylaş