img
Systematic review on consumer forgiveness: Clarifying the domain and future research agenda     
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Neslişah ÖZDEMİR Dr. Öğr. Üyesi Neslişah ÖZDEMİR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Tüketici affetmesi, hizmet hatası ve telafisi araştırmalarındaki rolüyle pazarlama yazınında önemi giderek artan bir kavramdır. Bu doğrultuda, bu araştırma tüketici affetmesi literatürünü sistematik olarak incelemeyi ve mevcut literatürde tespit edilen boşluklar doğrultusunda gelecek çalışmalar için faydalı öneriler sunmayı amaçlamaktadır. Bu kapsamda, tüketici affetmesi ile ilgili Scopus veri tabanından ulaşılan 77 hakemli dergi makalesi sistematik olarak incelenmiştir. İnceleme bulguları tanımlayıcı genel bakış (yıl ve dergi) başlığı ile teorik arka plan, metodolojik eğilimler (araştırma tasarımı, veri toplama yöntemi, örneklem hacmi, sektör, analiz teknikleri, ölçüm) ve ilişkili olan değişkenler (öncül, sonuç, aracı ve düzenleyici) alt başlıklarından oluşan içerik analizi başlığı altında tartışılmıştır. Bu araştırma ile tüketici affetmesi literatürüne açıklık getirilerek mevcut durum ortaya konulmuştur. Bu kapsamda, boşluklar belirtilerek ve gelecek çalışmalara yönelik öneriler sunularak literatüre katkıda bulunulmaktadır. Ayrıca, tüketici affetmesi çalışmalarında incelenen değişkenler doğrultusunda bütüncül bir yapı sunularak ilgili literatüre katkı sağlanmaktadır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Business & Management Studies: An International Journal
Dergi ISSN 2148-2586
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 09-2023
Cilt No 11
Sayı 3
Sayfalar 1241 / 1259
Doi Numarası 10.15295/bmij.v11i3.2294
Makale Linki https://www.bmij.org/index.php/1/article/view/2294/1813