| Yazarlar (3) |
|
İstanbul Arel Üniversitesi, Türkiye |
|
Bayburt Üniversitesi, Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Neslişah ÖZDEMİR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Bu çalışmanın amacı akıllı telefonlar için yeniliği benimseyen kategorilerinin yenilikçiler, erken benimseyenler, erken çoğunluk, geç çoğunluk ve takipçiler bütüncül ve analitik yaklaşım açısından farklılıklarının belirlenmesidir. Bu amaçla, gerekli veri anket yöntemiyle 348 akıllı telefon kullanıcısından elde edilmiştir. Yeniliği benimseyen kategorilerinin belirlenmesi için Bass modeli kullanılmıştır. ANOVA sonucuna göre Yenilikçiler ile Takipçiler ve Erken Benimseyenler ile Takipçiler arasında düşünme tarzı açısından anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Bulgulara göre, akıllı telefon ürünü için yeni ürünü ilk benimseyenlerin yenilikçiler ve erken benimseyenler bütüncül düşündüğü, daha geç benimseyenlerin takipçiler ise, analitik düşündüğü sonucuna varılmıştır |
| Anahtar Kelimeler |
| Makale Türü | Özgün Makale |
| Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
| Dergi Adı | Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi |
| Dergi ISSN | 1309-243X |
| Dergi Tarandığı Indeksler | Advanced Sciences Index, AcademicKeys, CiteFactor, ASOS Index, Araştırmax |
| Makale Dili | Türkçe |
| Basım Tarihi | 08-2017 |
| Cilt No | 10 |
| Sayı | 20 |
| Sayfalar | 201 / 218 |
| Makale Linki | http://www.pazarlama.org.tr/dergi/index.php?menu_v=onceki_sayilar_alt&ilgili_sayi=31 |