Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Neslişah ÖZDEMİR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Bahtişen Kavak
İstanbul Arel Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı, B2B firmaların pazarlamakabiliyetlerine yönelik bir ölçek geliştirilipdoğrulanmasıdır. Bu doğrultuda, pazarı algılamakabiliyeti, yeni ürün geliştirme kabiliyeti ve stratejikişbirliği kabiliyetine yönelik mevcut ölçekler yenidendüzenlenmiş ve birleşik bir ölçekte doğrulanmıştır.Mevcut ölçekler, pazarı algılama kabiliyeti, yeni ürüngeliştirme kabiliyeti ve stratejik iş birliği kabiliyeti içinsırasıyla Mu (2015), Morgan, Vorhies ve Mason (2009),Theoharakis, Sajtos ve Hooley (2009) tarafındankullanılan ölçeklerdir. 358 orta ve büyük ölçekli B2Bfirmanın yöneticisinden elde edilen veriler kullanılarakyapılan analizler sonucunda ölçeğin geçerliliği, güvenirliğiortaya konmuştur ve üç boyutlu yapı desteklenmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | ESCI dergilerinde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi |
Dergi ISSN | 1306-6293 |
Dergi Tarandığı Indeksler | ESCI |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 08-2021 |
Cilt No | 16 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 489 / 511 |
Doi Numarası | 10.17153/oguiibf.908930 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/oguiibf/issue/62600 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 1 |
Google Scholar | 6 |