img
B2B Firmalar için Pazarlama Kabiliyetleri Ölçeği Geliştirilmesi ve Doğrulanması     
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Neslişah ÖZDEMİR Dr. Öğr. Üyesi Neslişah ÖZDEMİR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Bahtişen Kavak
İstanbul Arel Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı, B2B firmaların pazarlamakabiliyetlerine yönelik bir ölçek geliştirilipdoğrulanmasıdır. Bu doğrultuda, pazarı algılamakabiliyeti, yeni ürün geliştirme kabiliyeti ve stratejikişbirliği kabiliyetine yönelik mevcut ölçekler yenidendüzenlenmiş ve birleşik bir ölçekte doğrulanmıştır.Mevcut ölçekler, pazarı algılama kabiliyeti, yeni ürüngeliştirme kabiliyeti ve stratejik iş birliği kabiliyeti içinsırasıyla Mu (2015), Morgan, Vorhies ve Mason (2009),Theoharakis, Sajtos ve Hooley (2009) tarafındankullanılan ölçeklerdir. 358 orta ve büyük ölçekli B2Bfirmanın yöneticisinden elde edilen veriler kullanılarakyapılan analizler sonucunda ölçeğin geçerliliği, güvenirliğiortaya konmuştur ve üç boyutlu yapı desteklenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü ESCI dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi
Dergi ISSN 1306-6293
Dergi Tarandığı Indeksler ESCI
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 08-2021
Cilt No 16
Sayı 2
Sayfalar 489 / 511
Doi Numarası 10.17153/oguiibf.908930
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/oguiibf/issue/62600
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1
Google Scholar 5
B2B Firmalar için Pazarlama Kabiliyetleri Ölçeği Geliştirilmesi ve Doğrulanması

Paylaş