Yazarlar |
Öğr. Gör. Uğur TAŞATAN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Aktar dükkânında çalıştığı sıralarda Kur'an okuma, müezzinlik ve dînî mûsıkîyi merak etmiş, babasının imam olduğu Aziz Mahmud Hüdayî Camii'nde cumhur müezzinliği ve terâvih müezzinliği yapmıştır (Fotoğraf 2). Bununla beraber evde kendi kendine ciltler de yapan Düzgünman'ı Necmeddin Okyay; kendisinin de hocalık yaptığı Güzel Sanatlar Akademisi Türk Tezyînat Şubesi'nin Kadîm Cilt ve Ebru bölümüne, 1938 yılında, kayıt ettirmiştir. Burada 3 yıl müddetince klasik cilt ve ebru yapımını öğrenmiş ancak hayat şartları nedeniyle okulu yarım bırakarak baba mesleği olan aktarlığa dönmüştür. 2 Bu dönüş; onun sanattan kopuşu demek olmamış, sadece geçimini sağlama amacına yönelik olmuştur.1944 yılında ciğerlerinden hastalanmış ve üç yıl boyunca ağır bir tedavi görmüştür. Bu tedavi süreci, manevi değişiminin de başlangıcı olmuştur. Sanatoryumda yattığı sıralarda Azîz Mahmûd Hüdâyî'nin "Dîvân" ını incelemiş, Eşref Ede'nin de manevi sohbetleriyle tasavvufa yönelmiştir (Fotoğraf 3). 3 |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Lale |
Dergi Tarandığı Indeksler | |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2020 |
Cilt No | 1 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 116 / 126 |