Yazarlar (1) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
YöntemBu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Durum çalışması, belli bir zaman diliminde gerçekleşen durumların kendi bağlamı içerisinde görüşme, gözlem ve çeşitli dokümanlar içeren veri toplama araçlarıyla derinlemesine incelenmesine imkan sağlayan bir araştırma yöntemidir (Yıldırım ve Şimşek, 2013). Çalışmanın çalışma grubu uygun örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir (Christensen, Johnson ve Turner, 2015). Çalışmada, ortaokul 7. Sınıf seviyesinde görev yapan bir fen bilimleri öğretmeni ile 2018-2019 eğitim-öğretim yılında bir dönem boyunca çalışılmıştır. Çalışmada kullanılan veri toplama araçları; görüşme, gözlem ve ders planları olarak belirlenmiştir. Görüşme; önceden belirlenmiş ve ciddi bir amaç için yapılan, soru sorma ve yanıtlamaya dayalı karşılıklı ve etkileşimli bir iletişim süreci olarak tanımlanabilir (Yıldırım ve Şimşek, 2013). Araştırmacılar tarafından öğretmenin biçimlendirici değerlendirme bileşenlerini kullanma durumlarının ortaya konması amacıyla görüşme formu hazırlanmıştır. Uygulama öncesinde öğretmenle, hazırlanan görüşme formu kullanılarak görüşme yapılmıştır. Gözlem; bireylerin doğal ortamlarında gözlenerek gerçekleşen olay ve durumlarla ilgili bilgi edinmek amacıyla kullanılan bir tekniktir (Büyüköztürk vd., 2014). Bu çalışmada, gözlem türlerinden katılımcı olarak gözlemci kullanılmıştır. Araştırmacılardan biri, ortamda yalnızca gözlem yapma amacıyla bulunmuştur. Araştırmada kullanılan gözlem formu; biçimlendirici değerlendirme sürecinin boyutları ve bileşenleri temel alınarak oluşturulmuştur. Ders |
Anahtar Kelimeler |
Bildiri Türü | Tebliğ/Bildiri |
Bildiri Alt Türü | Özet Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum) |
Bildiri Niteliği | Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum |
Bildiri Dili | Türkçe |
Kongre Adı | CONFERENCE ABSTRACT BOOK |
Kongre Tarihi | 20-09-2023 / 20-09-2023 |
Basıldığı Ülke | Türkiye |
Basıldığı Şehir |