img
Türkiye ve Amerika eğitim sistemlerinde 60-72 aylıklar için okul öncesi matematik eğitiminin karşılıklı analizi  
Yazarlar
Prof. Dr. Abdulkadir TUNA
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırma, Türkiye' de ve Amerika'da 60-72 aylıklar için uygulanan (okul öncesi ) matematik programının, temel prensiplerdeki ve müfredat içeriklerindeki benzerlikler ve farklılıklar bakımından incelenmeyi ve karşılaştırmayı amaçlamıştır. Betimsel ve nitel bir doğaya sahip olan bu çalışmanın metodu içerik analizidir. Araştırmanın birinci aşamasında programların genel prensipleri bakımından karşılaştırılmıştır. İkinci aşamada ise matematik konuları, New York State Matematik Öğrenme Standartları'nda belirtilen matematik öğrenme alanlarını temel alarak sınıflandırılmış ve kazanımlar karşılaştırılmıştır. Araştırma sonucunda iki ülkenin 60-72 aylıklar için uygulanan matematik programında genel prensiplerinde ve içerik olarak sayılar ve sayılabilirlik , işlemler ve cebirsel düşünme ve geometri alt öğrenme alanlarının kazanımları arasında farklılıkların olduğu görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 01-2012
Cilt No 8
Sayı 3
Sayfalar 94 / 101
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 29

Paylaş