img
The Relationship Between Students Digital Game Addiction and Their Attitudes and Habits Towards Reading    
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Şafak KAMAN Dr. Öğr. Üyesi Şafak KAMAN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Arş. Gör. Dr. Aydın BULUT Arş. Gör. Dr. Aydın BULUT
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Çalışmanın amacı: Ortaokul öğrencilerinin dijital oyun bağımlılık düzeyleri ile okumaya karşı tutum ve alışkanlıkları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Materyal ve Yöntem: Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Bu model, iki veya daha fazla değişken arasındaki birlikte değişimi belirlemeyi amaçlayan bir tarama yaklaşımını ortaya koyar. Araştırmanın örneklem grubunu 2023-2024 eğitim öğretim yılında Kırşehir ili Kaman ilçesinde öğrenim görmekte olan 324 ortaokul öğrencisi oluşturmuştur. Veriler “Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği” ve “Okumaya Karşı Tutum ve Alışkanlık Ölçeği” ile toplanmıştır. Bulgular: Elde edilen veriler SPSS 21 paket program ile analiz edilmiştir. Araştırmanın bulguları incelendiğinde, orta düzeyde negatif korelasyon olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca erkek öğrencilerin kız öğrencilere göre dijital oyun bağımlılık düzeylerinin yüksek olduğu görülmüştür. Önemli Vurgular: Bu çalışmanın bulguları ile literatür taramasında karşımıza çıkan durum bizlere gösteriyor ki gerek çocuklar olsun gerekse gençler olsun dijital oyunlar kontrollü bir şekilde oynanmaz ise bağımlılık düzeyine çıkabilmektedir. Dijital oyun bağımlılığı edinmiş bir çocuğun derslerine ayıracağı zaman azalabilir, sosyalleşme yaşayacağı ortamlardan kaçınma başlayabilir ve akademik olarak kendisini başarılı kılacak birtakım becerilerini geliştiremeyebilir. Özellikle ebeveynler başta olmak üzere çocukların dijital oyun oynama sürelerini ve oynadıkları oyunların türünü kontrol altına almaları gerekmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2024
Cilt No 32
Sayı 3
Sayfalar 498 / 505
Doi Numarası 10.24106/kefdergi.1525396
Makale Linki http://dx.doi.org/10.24106/kefdergi.1525396