Yazarlar |
Öğr. Gör. Ömer GÖKHAN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Anadolu müzik geleneğinin önemli örneklerini temsil eden uzun havaların; ait oldukları yörelerin tavırlarıyla icrâ edilmesi ve dolayısıyla yörenin icrâ geleneğini yansıtması, Türk halk müziğinin temsil değerleri açısından büyük önem arz etmektedir. Söz konusu temsil değerlerini bünyesinde taşıyan Barak örnekleri de var olduğu toplumun kültürel birikimlerini ezgisel-ritimsel-sözel unsurlarıyla taşımakta ve icrâcılarıyla müzik geleneğini yaşatmaktadır. Yöresinde ve ülke düzeyinde tanınırlığıyla öne çıkan keman icrâcılarından Hacı Çiçek'in icrâları da Barak kültürünün tüm unsurlarının yanı sıra kişisel özgünlüğü barındırması noktasında pek çok icrâcı tarafından örnek alınmaktadır. Hacı Çiçek'in sadece keman icrâcıları tarafından değil, özellikle yaylı ve telli sazlarda; kullandığı melodi kalıplarıyla, icrâ teknikleriyle örnek alınmakta olması ise icrâcı kimliğinin temsil gücünü göstermesi açısından dikkat çekmektedir. Bu bilgiler doğrultusunda, Hacı Çiçek'in icrâcı kimliğini yansıtan Barak icrâlarından iki tanesi seçilerek; notasyon olarak somut ortama aktarılmış, yay ve süsleme teknikleri ekseninde analiz edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Hacı Çiçek, Barak açış, keman |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | SAHNE VE MÜZİK EĞİTİM -- ARAŞTIRMA E-DERGİSİ |
Dergi ISSN | 2149-7079 |
Dergi Tarandığı Indeksler | |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 07-2024 |
Cilt No | 10 |
Sayı | 19 |
Sayfalar | 117 / 135 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/issue-full-file/86245 |