img
Hacı Çiçek'in "Barak Uzun Hava" İcrâsı Üzerine Bir İnceleme
Yazarlar
Özet
Anadolu müzik geleneğinin önemli örneklerini temsil eden uzun havaların; ait oldukları yörelerin tavırlarıyla icrâ edilmesi ve dolayısıyla yörenin icrâ geleneğini yansıtması, Türk halk müziğinin temsil değerleri açısından büyük önem arz etmektedir. Söz konusu temsil değerlerini bünyesinde taşıyan Barak örnekleri de var olduğu toplumun kültürel birikimlerini ezgisel-ritimsel-sözel unsurlarıyla taşımakta ve icrâcılarıyla müzik geleneğini yaşatmaktadır. Yöresinde ve ülke düzeyinde tanınırlığıyla öne çıkan keman icrâcılarından Hacı Çiçek'in icrâları da Barak kültürünün tüm unsurlarının yanı sıra kişisel özgünlüğü barındırması noktasında pek çok icrâcı tarafından örnek alınmaktadır. Hacı Çiçek'in sadece keman icrâcıları tarafından değil, özellikle yaylı ve telli sazlarda; kullandığı melodi kalıplarıyla, icrâ teknikleriyle örnek alınmakta olması ise icrâcı kimliğinin temsil gücünü göstermesi açısından dikkat çekmektedir. Bu bilgiler doğrultusunda, Hacı Çiçek'in icrâcı kimliğini yansıtan Barak icrâlarından iki tanesi seçilerek; notasyon olarak somut ortama aktarılmış, yay ve süsleme teknikleri ekseninde analiz edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Hacı Çiçek, Barak açış, keman
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı SAHNE VE MÜZİK EĞİTİM -- ARAŞTIRMA E-DERGİSİ
Dergi ISSN 2149-7079
Dergi Tarandığı Indeksler
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2024
Cilt No 10
Sayı 19
Sayfalar 117 / 135
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/issue-full-file/86245
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş